خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

چهار خانه تاریخی در سبزوار میزبان گردشگران نوروزی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۲۹۰

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: چهار خانه تاریخی شهر سبزوار به منظور اجرای جشن‌های نوروزی و برنامه‌های فرهنگی به روی گردشگران نوروزی بازگشایی شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسنعلی حبیب‌پور با اعلام این خبر افزود: این خانه‌های تاریخی شامل ترشیزی، جعفرزاده، ضیغمی و امین التجار مشهدی است که به همت این اداره  و شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سفیران گردشگری بازگشایی شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان  سبزوار ادامه داد: برپایی جشن‌های نوروزی و برخی آیین‌های سنتی، بومی و محلی ویژه نوروز شهرستان سبزوار شامل «چولی چغل» یا دعای باران، اسب چوبی، شاهنامه خوانی، سمنوپزان و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در این مکان‌ها برای گردشگران، مسافران نوروزی و شهروندان فراهم شده است.

او با اشاره به این‌که خانه‌های تاریخی نماد شهر سبزوار و عامل رونق گردشگری است، گفت: خانه‌های تاریخی اولیا، اسکوئی، اسلامی، افچنگی، جعفرزاده، چشمی، سدیدی و شریعتمدار برخی دیگر از خانه‌های مهم تاریخی این شهر است.

حبیب پور تصریح کرد: توجه به احیا و مرمت خانه‌های تاریخی منجر به رشد گردشگری و توسعه اقتصادی در شهرهای تاریخی کشور شده است که تلاش می شود این الگو در سبزوار نیز پیاده شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار گفت: سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در استان خراسان رضوی است که با بیش از صدها اثر، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

حبیب‌پور افزود: مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاههای حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکان‌های دیدنی سبزوار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز