خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی:

حدود ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه شهید رجایی تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۰۹۴

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: ۱۱ میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۴۳۴ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص سال گذشته از سوی واحدهای سیزده گانه این نیروگاه تولید و به شبکه سراسری تحویل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها روز جمعه اعلام کرد: از این میزان انرژی، پنج میلیارد و ۵۵۳ میلیون و ۱۶۶ هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۸ هزار کیلووات ساعت انرژی نیز در واحدهای ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه بخار تولید شده است.

وی با اشاره به رشد تولید انرژی سال گذشته در هم سنجی با سال ۱۴۰۰، یادآور شد: در ۱۲ ماه سال گذشته، تولید انرژی الکتریکی خالص این نیروگاه، ۱/۶درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.

موتابها در خصوص میزان تولید انرژی اسفندماه سال گذشته نیز اضافه کرد: در دوازدهمین ماه سال گذشته نیز یک میلیارد و ۵۹ میلیون و ۶۸۸ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی، تولید و به شبکه سراسری تحویل شد.

وی افزود: از این میزان تولید، ۴۲۸ میلیون و ۹۷۶ هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و ۶۳۰ میلیون و ۷۱۲ هزار کیلووات ساعت انرژی نیز در واحدهای بخاری نیروگاه تولید شد.

نیروگاه ۲ هزار و ۴۰ مگاواتی شهید رجایی قزوین به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی نقش مهمی در تامین برق کشور و پایداری شبکه سراسری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز