خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه تفاهم نامه واگذاری تالاب عینک از آب منطقه ای گیلان به شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۳۰۸

قرارداد فی مابین شهرداری رشت و آب منطقه ای گیلان مبنی بر ده سال انتفاع شهرداری رشت از پهنه های چهارگانه تالاب عینک با اهداف شهروند محوری به امضای مدیران آب منطقه ای و مدیریت شهری شهرداری رشت رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، در جلسه ای که با حضور سرپرست شهرداری رشت، ریاست و اعضای شورای اسلامی، شهردار منتخب رشت و مدیران آب منطقه ای گیلان برگزار شد، قراردادی در موضوع واگذاری تالاب عینک به شهرداری به انجام رسید.

سرپرست شهرداری رشت در این جلسه اظهار داشت: اختلافی که ببش از ۴۰ سال در موضوع تالاب عینک میان سازمانهای آب منطقه ای، منابع طبیعی گیلان و شهرداری رشت لاینحل مانده بود طی این تفاهم نامه تعیین تکلیف شد.

وی ضمن تقدیر مسئولان ادارات کل دادگستری و منابع طبیعی و شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان و همراهی شورای اسلامی شهر در کارگشایی این موضوع بیان کرد: وجود تالاب عینک که بزرگترین تالاب شهری کشور است، در حکم یک موهبت برای شهر ماست که تاکنون به دلیل همین اختلافات موفق به بهره وری به نفع شهر و شهروندان از آن نشده بودیم.

یزدانی با خاطرنشان ساختن این مطلب که چنین تالابی با ظرفیت های عالی نباید مغفول از ساماندهی بماند تا کم کم با تصرفات و عدم لایروبی از پهنه آن کاسته شده و اکوسیستم حیاتی آن نیز به مخاطره بیفتد گفت: استفاده صحیح از این مکان گردشگری میتواند منجر به توسعه اقتصادی شده و قطبی تفریحی برای شهروندان نیز باشد.

وی گفت: تلاش شهرداری پس از حل مشکلات حقوقی این تالاب بر این موضوع معطوف خواهد شد.

یزدانی اضافه کرد: شهرداری طی تعامل با شورای حفظ بیت المال و توافق با سازمان منابع طبیعی استان در پی اخذ سند مالکیت آب بندان عینک برای شهرداری، جهت توسعه شهری رشت است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز