خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت مطرح کرد:

احیای تالاب عینک پیامدهای اقتصادی مطلوبی برای شهر رشت به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۵۷۳

شهردار رشت همکاری اهالی همجوار با تالاب عینک رشت را خواستار شد و گفت: اجرایی شدن چنین پروژه ارزشمندی نتایج اقتصادی مطلوبی را برای سطوح مختلف شهر فراهم می آورد.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود نصرتی شهردار رشت در جریان بازدید از تالاب عینک که با محوریت جلوگیری از تصرفات زمین‌های اطراف تالاب و احیا و پاکسازی آن انجام شد اظهار داشت: حضور مقامات اجرایی، انتظامی، مدیران کل سازمان‌های محیط‌زیست و آب منطقه‌ای گیلان شرایطی را مهیا کرد تا موارد تعریف شده برای احیای تالاب عینک دست یافتنی شود.

 مسعود نصرتی با بیان اینکه برای این ‌مهم مطالعات مناسبی صورت گرفته است، گفت: مصوبات خوبی نیز برای این‌مطالعات وجود دارد و از امروز به بعد با حمایت مقامات قضایی و نیروهای انتظامی به عنوان اهرم های اجرایی، همچنین با تشکیلات استانداری، شورای شهر و مدیریت شهری نسبت به نقاطی که نیاز به رفع تصرف و اجرای رای کمیسیون ماده ۱۰۰ دارند اقدام‌ می شود.

وی با اظهار امیدواری از بودجه ملی که قرار است در آینده ای نزدیک برای پاکسازی تالاب و ۲ رودخانه رشت اختصاص داده شود، تصریح کرد: بنابردستور استاندار گیلان قرار است نخستین بودجه تخصیصی در اختیار شهرداری رشت قرار گیرد و در این صورت طرح هایی که در برنامه قرار دارند سرعت می یابند.

 شهردار رشت همچنین همکاری اهالی همجوار با تالاب را نیز خواستار شد و گفت: اجرایی شدن چنین پروژه ارزشمندی نتایج اقتصادی مطلوبی را برای سطوح مختلف شهر فراهم می آورد.

نصرتی از تالاب عینک به عنوان بزرگترین تالاب درون شهری خاورمیانه یاد کرد و خاطرنشان کرد:  وسعت این تالاب در گذشته حدود ۵۰ هکتار بود که از این مساحت امروز تنها ۳۳ هکتار باقیمانده است .

 نصرتی افزود: بقیه مساحت از دست رفته این تالاب ، با احیا دوباره به دست می آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز