خبرگزاری کار ایران

استاندار مطرح کرد؛

کسب رتبه نخست راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد توسط استان مرکزی / «اقتصاد دریا» در سال‌های گذشته مغفول مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۳۰۱

استاندار مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 231 واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل این استان با حمایت‌های انجام شده و هماهنگی‌های برون‌بخشی به چرخه تولید بازگشتند، گفت: راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل از برنامه‌های اولویت‌دار در استان است و در راستای تحقق این موضوع از تمام ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و خصوصی بهره‌گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: این استان در سال جاری رتبه نخست راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد را به خود اختصاص داده است. در این راستا شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان با همت دستگاه‌های اجرایی و همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی استان، سهم قابل توجهی در احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل داشته که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: استان مرکزی همچنین در خصوص پایش فضای کسب و کار رتبه نخست کشور را کسب کرده است. اکنون کارگروه‌ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری فعال است و برای نخستین بار این ستاد در سطح شهرستان‌های استان نیز تشکیل شده است. این استان از حیث تشکیل ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید نیز رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: کسب رتبه‌های نخست و دوم از یک سو باعث شادمانی و خوشحالی در راستای موفقیت‌های به دست آمده خواهد شد. اما از سوی دیگر کسب چنین رتبه‌هایی از جهاتی خوشایند نیست، چرا که حفظ این رتبه‌ها دشوار است. بنابراین انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های اجرایی استان در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنند تا سال آینده نیز موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.

مخلص‌الائمه با ابراز خرسندی از اینکه استان مرکزی رتبه نخست تنوع تولیدات صنعتی را حفظ کرده است، تصریح کرد: امید است در سال آینده نیز باید از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌گیری شود و تمامی تلاش‌ها به کار گرفته شود، تا در اقتصاد کشور تأثیرگذار باشیم.

وی بیان داشت: هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی با مشارکت 66 درصد اعضا، بالاترین میزان در تاریخ اتاق استان بود و تحقق این موضوع انسجام، تعامل و هم‌افزایی فعالان اقتصادی استان را به نمایش گذاشت که جای تقدیر دارد.

استاندار مرکزی تأکید کرد: استان مرکزی با وجود اینکه استان مبداء و مقصد کالای قاچاق نیست، اما از لحاظ حجم بالای تردد خودروهای قاچاق رتبه نخست را دارد. باید در نظر داشت که در یک مبارزه ناخواسته و نابرابر قرار داریم. چرا که ظرفیت انتظامی استان برای این حجم از تعداد ترددها شکل نگرفته است و در این راستا تلاش می‌شود درجه انتظامی استان ارتقا یابد تا از این طریق زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: پلیس امینت اقتصادی این استان در مبارزه با قاچاق رتبه سوم کشور را کسب کرده است. همچنین در خصوص توقیف کالای قاچاق نیز به اندازه 8 سال، پرونده قاچاق تشکیل و تعیین تکلیف شده است.

وی اضافه کرد: اکنون در استان مرکزی فضای مشارکت و همدلی به جای فضای رقابتی مخرب فراهم است که نیاز است با تشکیل کنسرسیوم از تمام ظرفیت‌های صنایع استان استفاده شود و آمادگی کامل در استانداری مرکزی برای ایجاد تعامل و هماهنگی وجود دارد.

استاندار مرکزی همچنین با اشاره به اینکه موضوع «اقتصاد دریا» در سال‌های گذشته مغفول مانده است، گفت: اقتصاد دریای کشور با دارا بودن سواحل فراوان استراتژیک، موقعیت‌های بی‌نظیری دارد که باید از این ظرفیت بیشترین بهره‌گیری را داشت. این امر، ظرفیت فوق العاده‌ای است که در سال‌های متعدد از آن غفلت شده است.

مخلص‌الائمه افزود: ظرفیت‌های آبی کشور و سواحل دریاها تنها متعلق به استان‌های ساحلی نیست و نیاز است که استان‌های صنعتی واقع در مرکز کشور نیز به حلقه اقتصاد دریامحور کشور بپیوندند. بر این اساس ستاد معین اقتصاد دریا توسط استان مرکزی تشکیل شده است و زمینه اتصال استان‌های صنعتی مرکز کشور به اقتصاد دریامحور را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه تعداد صنایع دریامحور در استان مرکزی زیاد است، ادامه داد: فرمانده نیروی دریایی کشور از 10 شرکت در استان بازدید کردند و با 26 شرکت صنعتی نیز مذاکره داشتند. بعد از این مذاکرات، فرمانده نیروی دریایی درخواست تأسیس بندرخشک در استان را داشتند که امیدواریم بتوانیم در آینده موفق‌ترین بندر خشک را در کل کشور داشته باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز