خبرگزاری کار ایران

در سال جاری صورت گرفت؛

جریمه 57 کارفرمای شهرستان البرز در پی به‌کارگیری اتباع خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۶۸۸

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان البرز گفت: تعداد 57 کارفرمای شهرستان البرز در به کارگیری غیرقانونی اتباع خارجی در 11 ماه گذشته اعمال قانون شده‌اند.

به گزارش ایلنا، حسین بابایی از جریمه قانونی کارفرمایان دربه کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز خبر داد و گفت: جریمه قانونی کارفرمایان در به کارگیری اتباع خارجی شهرستان البرز به دلیل ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی شهرستان در دستور کار این اداره و بازرسان آن قرار گرفته و ادامه خواهد داشت؛ زیرا اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه اولا روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان البرز ادامه داد: براساس ماده ۱۸۱قانون کار، کارفرمایانی که اتباع بیگانه که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده را به کار بگیرند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیراز آنچه در پروانه کار آن‌ها قید شده بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌شود مراتب را به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام نکنند، باتوجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: کارفرمایان بابت هر روز اشتغال غیرمجاز برای هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه و در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز