خبرگزاری کار ایران

در خراسان رضوی؛

آیین نوروزگاه در ۸ روستای شهرستان کوهسرخ برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۱۵۰

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کوهسرخ از برگزاری ۸ آیین نوروزگاه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا ربیعی با اعلام این خبر افزود: شهرستان کوهسرخ که به بهشت پنهان خراسان شهرت دارد در حال آماده شدن برای میزبانی ویژه گردشگران و مسافران نوروزی با برگزاری نوروزگاه‌های متنوع روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوهسرخ ادامه داد: در 8 روستای شهرستان نوروزگاه‌ها با برنامه‌های متنوع از جمله بازارچه‌های موقت فروش محصولات صنایع‌دستی و سوغات، بازی‌های آیینی و سنتی، مسابقات و جشنواره های بومی و محلی برگزار خواهد شد.

ربیعی تصریح کرد: در سه روستای طرق، قراچه و کریز به ترتیب جشنواره حلوا مغزی، جشنواره غذاهای محلی و جشنواره آش کوریا در روزهای پایانی و ابتدای سال آینده برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها را احیای غذاهای سنتی و بومی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی و اشاعه فرهنگ ایمنی غذا از مزرعه تا سفره و فرهنگ سازی استفاده از غذاهای سالم در بین عموم مردم دانست.

شهر ییلاقی ریوش و شهرستان کوهسرخ دارای محصولات متنوع و ارگانیک کشاورزی با بیش از 30 اثر طبیعی و تاریخی مقصد مناسبی جهت گردشگران و مسافران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز