خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

سیب مورد نیاز شب عید کشور از آذربایجان غربی تامین می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۰۱۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار تن سیب در انبارهای استان وجود دارد و با رایزنی‌های انجام شده، قرار است سیب نوروزی کشور توسط این استان تامین شود.

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،  تامین سیب تهران و سایر استان‌های کشور را راهکاری برای فروش سیب‌های انبار شده در استان دانست و ابراز داشت: در حال حاضر 100 هزار تن سیب در انبارها باقی مانده که با برنامه‌ریزی در راستای صادرات و نیز فروش داخلی این محصول در صدد حل مشکل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای شب عید، با رایزنی‌های انجام شده، فروش سیب آذربایجان‌ غربی در تهران و استان‌های دیگر انجام می‌شود تا نیاز کشور به سیب درختی توسط باغداران این استان تامین شود.

شهبازی  گفت: تسهیل صادرات موجب کاهش سیب‌های انبارها شده و در ایام پایانی سال نیز شاهد ادامه صادرات و همچنین خروج سیب برای فروش داخلی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: مقرر شده تا ما مجوز صادرات به صادرکنندگان بدهیم و در ازای آن صادر کنندگان نیز در قبال سودی که از صادرات سیب می کنند، این میوه را به قیمت کمتری به بازارهای داخلی روانه کنند.

وی با اشاره به اینکه قیمت سیب هم اکنون در بازارهای داخل متعادل است ، اضافه کرد: با تدابیر بکار گرفته شده توسط مسولان استانی صادرات این محصول مدیریت و مقداری هم از حجم محصول ذخیره سازی شده در انبارهای استانی کاسته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز