خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خبر داد؛

بهره‌مندی ۲۴۹ هزار خانواده روستایی سیستان و بلوچستان از برق مطمئن و پایدار

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۹۸۶

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴۹ هزار و ۵۳۴ خانواده روستایی این استان از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.

به گزارش ایلنا، خلیل عوض‌زاده روز با بیان اینکه ۹۹.۹۱ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از برق برخوردار هستند، بیان کرد: تعداد روستاهای برق دار این استان پنج هزار و ۷۲۱ روستاست که این تعداد قبل از انقلاب ۳۳ روستا بوده است.

وی به حجم شبکه‌های برق روستایی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط، هفت هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۱ هزار دستگاه ترانسفورماتور حجم شبکه توزیع برق مناطق روستایی استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شهرستان زاهدان با ۹۷۸ روستا بیشترین حجم روستای برقدار استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار سیستان و بلوچستان که دارای کد آبادی هستند، برقرسانی شده‌اند، گفت: سایر مکان‌های فاقد برق استان در صورت صدور مجوز خدمات دهی از سوی متولیان زمین در برنامه برق‌رسانی قرار خواهند گرفت.

عوض زاده گفت: هفت پروژه برق‌رسانی روستای در شهرستان‌های خاش، بمپور، زابل، میرجاوه، ایرانشهر، سراوان و زاهدان در دست اقدام است.

وی در بخش برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: در ادامه پیگیری‌های انجام شده در این بخش اعتبار ۵۵ میلیارد تومانی جهت اجرای این پروژه در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص این مبلغ، عملیات اجرایی این طرح انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز