خبرگزاری کار ایران

سازش ۲۵ درصد زوج‌های متقاضی طلاق در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۵۹۵

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: ۲۵ درصد از زوجین متقاضی طلاق در سال جاری به سازش رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، مسعود فیروزی اظهارداشت: در سال‌ جاری بیش از ۲۷هزار نفر به سامانه تصمیم مراجعه کرده‌اند که ۳۲ درصد از طلاق‌ها با تقاضای توافق دوطرفه، ۵۶ درصد از درخواست طلاق‌ها از ناحیه زوجه و ۱۲درصد از درخواست طلاق‌ها نیز از ناحیه زوج بوده است. درخواست طلاق‌ از ناحیه زوجه در سالیان اخیر روند صعودی داشته است؛ به‌طوری که در سال ۱۳۹۵ این رقم یازده درصد، در سال ۱۳۹۸ به ۳۰درصد و امسال نیز به ۵۶ درصد افزایش یافته است.

فیروزی با اشاره به اینکه درحال‌حاضر بیشتر طلاق‌ها بین ۵ تا ۷ سال اول زندگی اتفاق می‌افتد، گفت: تحول روابط میان زن و شوهر در دهه‌های اخیر قابل تردید نیست، متاسفانه در برخی موارد این تحولات باعث افزایش ناسازگاری‌ها شده است و افزایش انتظارات و سطح مطالبات از زندگی زناشویی به افزایش طلاق‌ها دامن زده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از سازش و بازگشت به زندگی مشترک میان ۲۵ درصد از زوجین پس از اخذ خدمات روان‌شناسی و مشاوره، طی سال جاری خبر داد و گفت: بهترین لحظات ما در «سامانه تصمیم» را زوج‌های متقاضی طلاق توافقی می‌سازند که در لحظات آخر زندگی مشترک با کمک مشاوران از تصمیم برای طلاق منصرف می‌شوند و پرونده‌شان برای همیشه مختومه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میانگین پرونده‌های طلاق که به‌واسطه دریافت خدمات مشاوره به سازش میان زوجین ختم می‌شود، در کشور ۱۸ درصد است. درحالی‌که از ابتدای سال‌جاری در استان خراسان رضوی ۲۵ درصد از پرونده‌های طلاق ختم به سازش و مختومه شده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز