خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

انجام بیش از ۳هزار خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۴۷۱

رئیس اداره حقوقی املاک و امور نمایندگان مجلس کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور تعداد ۳ هزار و ۴۳۸ خدمت حقوقی به مددجویان ارائه شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا محمدنیا در این خصوص بیان کرد: به طور کلی فعالیت های اداره حقوقی در سه بخش امور حقوقی، املاک و امور نمایندگان مجلس خلاصه می شود که متناسب با نیاز مددجویان خدمات به آنها ارائه می شود. 

رئیس اداره حقوقی املاک و امور نمایندگان مجلس کمیته امداد خراسان رضوی افزود: خدمات مشاوره حقوقی رایگان و در صورت نیاز معرفی به وکلای  نیکوکار، دادخواست ، شکواییه، پیش نویس، اظهار نامه و لایحه دفاعیه از جمله خدمات ارائه شده می باشد. 

محمد نیا بیان کرد: در ادارات سطح شهرستان و استان میز خدمت حقوقی به مددجویان ارائه خدمت می کنند و در مشهد روزهای یکشنبه و چهارشنبه میز خدمت حقوقی با حضور و پاسخگویی وکلای نیکوکاری که اعلام همکاری به صورت رایگان نموده اند، ارائه خدمت می شود و اگر پرونده نیاز به ورود وکیل دارد، به کانون وکلا برای دریافت وکیل معاضدتی ارجاع داده می شود.  

وی اظهار داشت: طبق ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی مدنی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی معاف هستند و  مددجویان را با معرفی نامه ای به دفاتر خدمات قضایی معرفی و آنها از معافیت هزینه دادرسی برخوردار و به صورت رایگان از خدمات بهره مند می شوند. 

محمدنیا افزود: تفاهم نامه ای سه جانیه بین کمیته امداد، دادگستری و دفاتر خدمات قضایی، منعقد شده که با توجه به مفاد تفاهم نامه، مددجویان کمیته امداد علاوه بر معافیت از پرداخت هزینه دادرسی، از پرداخت حق الزحمه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز معاف شدند و مددجوی کمیته امداد به صورت رایگان می تواند از خدمات دفاتر قضایی استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۶ هزار و ۱۰۳ مورد خدمت حقوقی به مددجویان ارائه شده است، افزود: حدود ۴۷ وکیل نیکوکار به صورت فعال با کمیته امداد همکاری دارند. 

رئیس اداره حقوقی املاک و امور نمایندگان مجلس کمیته امداد خراسان رضوی  افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور حدود ۳۴۳۸ مورد خدمت حقوقی به مددجویان ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز