خبرگزاری کار ایران

در نشست هم‌اندیشی روسای تشکل‌های هتلداری سراسر کشور عنوان شد؛

۵۰ درصد هتل های کشور در مرحله استانداردسازی هستند/ نوروز امسال افزایش قیمت نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۴۶۲

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هم اکنون کمتر از ۵۰ درصد هتل‌های یک، دو و سه ستاره در فرایند استانداردسازی قرار دارند.

به گزارش ایلنا از مشهد، یحیی نقی‌زاده محجوب در نشست هم‌اندیشی روسای تشکل‌های هتلداری سراسر کشور در هتل بزرگ پارک حیات مشهد در خصوص استانداردسازی هتل‌ها اظهار کرد: در حال حاضر فرایند استانداردسازی هتل‌ها بر مبنای ضوابط از طریق یکسری شرکت فعال در این زمینه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۸۵ درصد هتل‌های چهار و پنج ستاره این دوره‌ها را گذارنده‌اند. ۵۰ درصد هتل‌های یک، ۲ و سه ستاره نیز گواهی استاندارد دریافت کرده‌اند و در حال حاضر با گواهینامه تطبیق ضوابط، خدمات ارائه می‌دهند. کمتر از ۵۰ درصد آن‌ها نیز در فرآیند استانداردسازی قرار دارند.  

نقی‌زاده محجوب ادامه داد: هم اکنون با توجه به اینکه بیش از ۳۴ شرکت بابت استانداردسازی فعالیت هتل‌ها، مجوز کار دارند و بیش از ۱۳۰ ارزیاب فنی نیز در اختیار داریم، غیر از حدود چهار استان باقی استان‌ها ارزیاب کافی برای طی این مراحل در اختیار دارند.

وی در مورد وضعیت رسیدگی به شکایات در تاسیسات گردشگری و هتل‌ها عنوان کرد: برای این منظور سامانه‌ای با عنوان ۰۹۶۲۹ چندین سال است فعالیت می‌کند و به صورت برخط شکایات و نظرات مربوط به سفر و خدمات مربوط به آن را از طریق یک سامانه پشتیبان در وزارتخانه دنبال می‌کند. از طریق این سامانه تمام شکایت‌هایی که به دست ما می‌رسد، مستند و به استان مربوطه ارسال می‌شود.  

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: به طور طبیعی استان‌هایی که مسافران بیشتری دارد، شکایات بیشتری نیز دارند؛ به عنوان نمونه سال پیش استان‌های مازندران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین شکایات مربوط به تاسیسات گردشگری را ثبت کردند.

  نوروز  امسال افزایش تعرفه اقامت  نداریم

علی اصغر شالبافان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز با بیان اینکه در ایام نوروز امسال  افزایش تعرفه اقامت نخواهیم داشت، بیان کرد: با توجه به اینکه نرخ اقامت مصوب در مهر ماه انجام شده برای سال جدید افزایش نرخ اعمال نمی شود حتی برخی هتل‌داران ارایه تخفیف را هم در تعطیلات پیش رو خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشور ناکافی است، گفت: سرمایه جایی می رود که بتواند بازده داشته باشد و اگرچه حوزه گردشگری ما بکر و همراه با ظرفیتهای فراوان است، یکی از مشوق های سرمایه گذاری می‌تواند اعطای زمین و تراکم باشد.

شالبافان افزود: با مصوبه ای که از دولت اخذ کرده ایم برای تاسیسات گردشگری مبنای کارشناسی ارزش زمین در سال واگذاری است، این در حالی است که در گذشته سال بهره برداری مبنا بود.

وی ادامه داد: مشوق های حوزه شهرداری ها هم می‌تواند بسیار موثر و مهم باشد که با پیگیری های انجام شده این روند در حال تحقق و عملیاتی شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز