خبرگزاری کار ایران

شهرداری نسبت به رفع موانع و آزادسازی معابر اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۳۳۵

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: شهرداری نسبت به جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط دستگاه‌های متولی اقدام کند.

به گزارش ایلنا، جلال آفاقی  با تاکید بر اینکه بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اظهار کرد: سدمعابر عمومی‌ و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان و پارک‌ها و باغ‌‌‌های عمومی‌برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط دستگاه‌های متولی اقدام کند.

وی با بیان اینکه سد معبر علاوه بر اینکه یکی از معضلات مهم شهری بحساب می آید بر نقش حقوق شهروندی و زیبایی شهر تاثیر گذار است، افزود: این معضل می‌تواند یک تهدید برای نسل های آینده و همچنین  موجب آسیب جدی به سلامت اجتماعی شود و معضلات و مشکلات زیادی را بوجود آورد که در این راستا باید تمامی دستگاههای مرتبط با این موضوع تمام تلاش خودشان را برای ساختن شهری زیبا و بدون تخلف بکار گیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل بیان کرد: یکی از موارد رعایت نکردن سد معبر عدم آگاهی حقوقی شهروندان از این موضوع است که باید تا حد توان از طریق رسانه ها، مطبوعات و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی شود و از آسیب های جدی که  به زیبایی و سلامت روانی مردم وارد شود جلوگیری به عمل آید.

آفاقی گفت: بارها دیده شده که افراد زیادی برای عبور در مسیر پیاده رو به دلیل وجود موانعی، مشکلات عدیده‌ای را مواجه کرده یا اینکه مسیر را به سمت خیابان تغییر دهند و طبیعی است که این عمل احتمال حادثه و ترافیک را زیاد می‌کند.

وی افزود: بعضی اشخاص با ایجاد سدمعبر به حقوق شهروندان تجاوز کرده و از معابر عمومی‌استفاده خصوصی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز