خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث فرهنگی مشهد خبر داد؛

افزایش ۲۶ درصدی ظرفیت اقامتگاه‌ها در نوروز نسبت به سال گذشته/ تامین نیازهای اساسی ۱۰ میلیون زائر در بازارهای مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۹۰۷

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: ایجاد ظرفیت بیش از ۶۰۰ هزار نفر شب خواب در سه بخش اقامتگاه‌های تحت نظارت اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اسکان موقت و اسکان اضطراری است که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین امیرکلالی در مانور قرارگاه عملیاتی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: فعالیت‌های ستاد خدمات سفر ۶ بخش اسکان، تامین و توزیع کالای مورد نیاز زائر، بازرسی و نظارت، خدمات شهری، حمل‌ونقل و بهداشت و امداد و نجات را شامل می‌شود.

وی در خصوص اسکان زائران افزود: بیش از ۳۷۰۰ نقطه روی نرم‌افزار نشان مشخص شده تا زائران بتوانند به سادگی مراکز اقامتی را پیدا کنند. در حوزه اطلاع‌رسانی نیز ۳۸ گروه سیار برای هدایت زائرین تشکیل شده است. در نوروز ۱۴۰۲ سامانه برخط مدیریت اسکان زائران نیز تهیه و ساماندهی خواهد شد.

امیرکلالی با اشاره به خدمات حوزه تامین و توزیع کالای مورد نیاز زائران عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های ستاد در این حوزه عرضه ۲۰ قلم کالای اساسی در ۱۸ مرکز عرضه مستقیم کالا است. در راستای ارائه کالا با قیمت‌های معقول در پیرامون حرم امام رضا(ع) تفاهم‌نامه‌هایی با ۶۰۰ واحد صنفی تنظیم شده است.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات در این حوزه راه‌اندازی ۲۲ نانوایی یارانه‌ای است که ۱۲ واحد آن ثابت و ۱۰ واحد دیگرش سیار است. همچنین به نانوایی‌ها ۸۰۰۰ تن سهمیه فوق‌العاده آرد تخصیص یافته است. تامین و عرضه نیازهای اساسی برای ۱۰ میلیون زائر در بازارهای مشهد و نصب اتیکت قیمت کالا از دیگر اقدامات این حوزه است.

وی در خصوص اقدامات ستاد خدمات سفر در حوزه بازرسی و نظارت بیان کرد: استقرار چهار پایگاه در چهار محور منتهی به حرم امام رضا(ع) و ۶ پایگاه نظارت و بازرسی با بسیج نیروهای مردمی از جمله اقدامات این حوزه است. همچنین ۶۰۰ بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی و اجرایی در این مدت فعالیت خواهند داشت.

امیرکلالی در خصوص خدمات شهری در نوروز ۱۴۰۲ تصریح کرد: در ورودی‌های شهر پایانه مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن پنج پایگاه استقبال از زائر مستقر شده است. سطح شهر با المان‌های تعاملی و خلاقانه تزیین شده است. ۴۱۳۰ سرویس بهداشتی نیز تامین و تجهیز شده که ۲۳۰ چشمه نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ظرفیت پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر به بیش از ۵۳۰۰ مکان پارک وسیله نقلیه افزایش یافته است. همچنین ساعت خدمت‌رسانی خطوط حمل‌ونقل شهری شامل مترو، اتوبوس و تاکسی افزایش یافته است.

امیرکلالی بیان می‌کند: تجهیز پایگاه‌های راهنمای زائر، حضور ۵۰۰ راهنمای زائر افتخاری مردمی در سطح شهر، نصب بیش از ۳۰۰۰ برچسب نرخ تاکسی و تشکیل گروه‌های نظارتی سیار نیز از دیگر خدمات ستاد در این حوزه است.

وی اضافه کرد: در بخش‌های مختلف هوایی، ریلی و جاده‌ای نیز ناوگان حمل‌ونقل تقویت شده است. همچنین بیش از ۸۰۰۰ راننده ناوگان مسافربری جاده‌ای توسط ۱۲۸ موسسه حمل‌ونقل جاده‌ای آماده خدمت به زائران هستند.

امیرکلالی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه پیش‌فروش بلیت نیز یکی دیگر از خدماتی است که امسال ارائه شده است. افزایش پایگاه‌های رسیدگی به شکایات در حوزه حمل‌ونقل و ایجاد پایگاه‌های نظارتی در فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری امام رضا(ع) نیز از فعالیت‌های ستاد خدمات سفر است.

وی در خصوص فعالیت‌های ستاد خدمات سفر در حوزه بهداشت، امداد و نجات عنوان کرد: چندین ایستگاه سلامت و بهداشت با حضور پزشکان متخصص مستقر شده است. ۳۵ بیمارستان و ۱۴۰ درمانگاه فعال نیز در سطح شهر در ایام نوروز خدمات‌رسانی خواهد کرد.

امیرکلالی گفت: استقرار اتوبوس آمبولانس و ۲۰ خودرو اورژانس در سطح شهر، استقرار بیمارستان صحرایی در شرایط اضطراری، فعالیت شبانه‌روزی ۹۳ داروخانه از دیگر فعالیت‌های ستاد خدمات سفر است. همچنین تیم‌هایی مجهز به تجهیزات کنترل موادغذایی نیز در این ایام فعالیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت‌ها و اقدامات در راستای ایجاد حس آرامش و امنیت برای زائران و انجام زیارتی با کیفیت و ماندگار است. در تمام این مدت تلفن ۳۷۰۴۵ به صورت شبانه‌روزی و میز خدمات متشکل از نمایندگان ۱۲ کمیته ستاد خدمات سفر پاسخگوی زائرین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز