خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) مشهد خبرداد؛

آسیب شدید به بینایی نوجوان ۱۴ ساله در پی ساخت مواد محترقه/ احتمال از دست دادن بینایی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۸۹۸

رئیس بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیاء(ص) مشهد گفت: بازی و آماده سازی مواد محترقه موجب آسیب شدید به بینایی هر دو چشم یک نوجوان شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، اکبر درخشان اظهار داشت: پسر نوجوان ۱۴ ساله‌ای که حین آماده سازی مواد محترقه و انفجار از ناحیه دو چشم دچار آسیب شدید شده بود و از بجنورد و به این مرکز ارجاع شد، با فوریت توسط تیم پزشکی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این نوجوان ، براثر آماده سازی مواد محترقه از ناحیه چشم، بینی، صورت و نیم تنه بالایی دچار سوختگی و جراحت های متعدد شده است و همچنان خدمات درمانی برای وی ادامه دارد، گفت: بررسی‌های اولیه پزشکان از احتمال از دست دادن بینایی هر دو چشم این نوجوان حکایت دارد اما بررسی های دقیق پس از عمل جراحی دوم طی روزهای آتی روشن خواهد شد.

درخشان با بیان اینکه آسیب های شدید چشمی کودکان و نوجوانان از بیشترین آسیب های حوادث چهارشنبه پایانی سال است که متاسفانه پیامدهای ناگواری به همراه دارد و در این حوادث متاسفانه درصدی از مصدومان برای همیشه بینایی خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد:  چهارشنبه پایانی سال با برخوردهای نسنجیده و رفتارهای پرخطر در سال‌های اخیر از یک آیین ملی تبدیل به یک بحران و روز پرحادثه شده است.

رئیس بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیا مشهد با بیان اینکه علت شایع و اصلی سوختگی ها در چهارشنبه پایان سال، استفاده از مواد محترقه به  صورت غیرمجاز و دست ساز  است، بیان کرد: این گونه اقدامات خطر آفرین  هر ساله باعث می شود تا عده ای از هموطنانمان نتوانند با چشمان بینا سال جدید را تحویل کنند.

پدر این نوجوان آسیب دیده نیز اظهارداشت:این حادثه در پنجشنبه هفته گذشته، به دلیل خالی کردن مواد محترقه داخل ترقه های صنعتی و انباشته کردن آن در شیشه های خالی در فضای داخل خانه برای فرزندش پیش آمده است که در همین حین شیشه های کوچک دچار انفجار شده  و خرده های شیشه ها به همراه مواد محترقه وارد هر دوچشم و سر وصورت فرزندش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز