خبرگزاری کار ایران

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها:

استان ما چیز خاصی برای مولدسازی ندارد اما می‌توانیم برف‌های انباشته را تقدیم کنیم/ تنها ۲۰ درصد از اعتبارات حوزه راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری محقق شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۲۴۵

باقری در نطق خود که با حضور وزیر راه و شهرسازی همراه بود، گفت: چهارمحال و بختیاری چیز خاصی برای مولدسازی ندارد اما می‌توانیم برف‌های انباشته را برای این امر تقدیم کنیم. تنها ۲۰ درصد از اعتبارات حوزه راه و شهرسازی در استان ما محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدیعقوب باقری در نطق خود که در حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ایراد شد، گفت: حتما قصه پرغصه مردم چهارمحال و بختیاری را در بارش‌های شدید برف و باران اخیر شنیده‌اید و مشاهده کردید که در قرن ۲۱ مردم یک استان در اثر کمبود امکانات و نبود زیرساخت‌ها و جاده‌های مواصلاتی ناایمن و عدم وجود ماشین‌آلات راهسازی و راهداری و برف‌روبی‌ چه مصیبت‌هایی که نکشیدند و چه خسارت‌هایی که متحمل نشدند.

وی افزود: عرض سپاس دارم خدمت وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی که میدانی حضور داشتند و از استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان و مردم عزیز استان‌های همجوار که به یاری مردم استان من به خصوص کوهرنگ آمدند اما تمام این‌ها مسکن موقتی است.

باقری اظهار داشت: در سفر ریاست جمهور دوازده هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار در تمام زمینه‌ها مصوب شد که سه هزار و چهارصد میلیارد تومان آن مربوط به حوزه وزارت راه و شهرسازی بوده است اما متاسفانه در پایان سال مالی تنها ۲۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استان ما چیز خاصی برای مولدسازی ندارد اما حاضریم برف‌های انباشته را جهت مولدسازی تقدیم کنیم.

وی با بیان اینکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب رفع فقر و محرومیت در شمار هدف‌های اصلی نظام اسلامی است، گفت: پیشرفت همه‌جانبه استان چهارمحال و بختیاری در گرو توسعه جاده‌های مواصلاتی و شبکه ریلی و هوایی استان است.

باقری با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری تنها استانی است که راه‌آهن ندارد، تصریح کرد:   راه‌آهن مبارکه به شهرکرد تبدیل به معمایی پیچیده برای مردم شده است. همچنین در بارش‌های اخیر نقش حیاتی تونل‌ها و حذف گردنه‌ها به وضوح مشهود بود و این در حالی است که تونل‌های در حال احداث استان، منتظر تخصیص اعتبارات ملی و استانی است.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: محورهای مواصلاتی استان که تکمیل آن‌ها می‌توانند گام بزرگی در پیشرفت چهارمحال و بختیاری ایفا کند، اعتبار کافی برای تکمیل ندارند و می‌شود گفت به دلیل اینکه روزانه شاهد تصادفات و از دست رفتن عزیرانمان در جاده‌ها به دلیل عدم تکمیل و نامناسب بودن راه‌ها هستیم، جنگ در برخی استان‌ها پایان نیافته است.

باقری خاطرنشان کرد: فرودگاه شهرکرد در حال رفتن به کما است و ماشین‌آلات راهسازی و راهداری و برف‌روبی‌ یا مستهلک شده یا پاسخگوی نیاز استان نیست.

عضو شورای عالی استان‌ها در پایان تصریح کرد: کاش همانگونه که در کشور دیوان عدالت اداری وجود دارد، دیوان عدالت اجتماعی و رفاهی نیز وجود داشت، کاش دولت‌ها از تمرکزگرایی و توجه ویژه به چند استان و شهر دست برمی‌داشتند و به استان‌های کم برخورداری چون چهارمحال و بختیاری هم توجه مناسب‌تری می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز