خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری قزوین:

فعالیت معادن در طارم مردم را متضرر کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۶۳۷

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: حقوق عامه بخش طارم سفلی از حیث فعالیت معادن در معرض تضییع قرار دارد و با استقرار دادگاه عمومی بخش قطعاً دستگاه قضایی در این حوزه ورود جدی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در حاشیه بازدید از چند فعالیت معدنی در بخش طارم سفلی گفت: عدم نظارت دقیق بر نحوه و میزان استخراج از معادن این بخش که عمدتاً در حوزه ماسه شویی فعالیت دارند؛ از حیث ایجاد ریزگردها و تخریب جاده‌های روستایی موجب نارضایتی اهالی منطقه شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر برخی رودخانه‌ها اکوسیستم منطقه را تهدید می‌کند و نحوه برداشت‌ها نشان دهنده عدم نظارت از سوی دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صمت و آب منطقه‌ای است و این موضوع کشاورزی مردم را نیز تحت الشعاع قرار داده و در صورت وقوع سیلاب بدون شک شاهد مخاطرات جدی خواهیم بود.

مقام ارشد قضایی استان قزوین ضمن گلایه از نحوه استخراج از معادن طارم سفلی گفت: وقتی مجوز استخراج از معادن از سوی دستگاه متولی صادر می‌شود، باید فعالیت معادن در چارچوب قوانین و مقررات نیز به طور مستمر تحت نظارت قرار گیرد و نباید صرفاً به صدور مجوزها اکتفا کنند و فعالیت بی رویه آن‌ها موجب تخریب محیط زیست و نارضایتی مردم شود.

شعبانی همچنین تاکید کرد: جاده‌های روستایی توانایی تحمل عبور و مرور خودروهای سنگین معادن را نداشته و در معرض تخریب قرار دارند و قطعاً وقتی معادن از منافع سرمایه‌های منطقه بهره‌مند می‌شوند، باید روستاها نیز از عایدات آن برخوردار شوند و وظیفه معادن است که در جهت بهبود وضعیت منطقه نیز اقداماتی را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید با متخلفان اعم از معادن و دستگاه‌های متولی در صورت ترک فعل برخورد خواهیم کرد و در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی با هیچکس تعارف نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز