خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمانشاه:

با درمانگاه‌های شبانه روزی متخلف کرمانشاه برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۵۴۹

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تخلف برخی از درمانگاه‌های شبانه‌روزی خبر داد و گفت: با وجود اینکه این واحدهای درمانی باید بصورت ۲۴ ساعته فعالیت داشته باشند، اما تنها در طول روز فعالیت می‌کنند که تخلف است‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شهرام کرمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به تخلف برخی از درمانگاه‌های شبانه روزی در سطح شهر کرمانشاه، اظهارکرد: براساس گزارش‌های واصله از سوی مردم و بازدیدهای صورت گرفته، تعداد بسیاری از درمانگاه‌های شبانه روزی در سطح شهر کرمانشاه تنها روزانه فعالیت می‌کنند. 

وی ادامه داد: با وجود اینکه این درمانگاه‌ها وظیفه دارند بصورت 24 ساعته فعالیت داشته باشند، اما براساس آنچه که گزارش شده و مشاهدات میدانی انجام شده، تنها در نوبت روزمشغول به فعالیت و ارائه خدمت هستند. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه این درمانگاه‌ها برخلاف مجوزی که گرفته‌اند و وظیفه قانونی خود، در طول شب هیچ فعالیتی ندارند و تعطیل هستند که این مسئله مشکلاتی را برای شهروندان کرمانشاهی به همراه داشته است. 

وی افزود: برخی از شهروندان که در هنگام شب نیاز به درمان فوری دارند، با مراجعه به این درمانگاه‌ها با درهای بسته آنها مواجه می‌شوند و این مسئله باعث سرگردانی آنها در طول شب می‌شود و مشکلاتشان را هم مضاعف خواهد کرد. 

کرمی یادآورشد: همچنین برخی دیگر از درمانگاه‌های شبانه روزی هم هستند که در طول شب فعالیت دارند، اما در این ساعات پزشکی در آنجا مستقر نیست و کارشناس مربوطه و یا حتی گاها منشی پزشک اقدام به تجویز خودسرانه دارو برای بیمار می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد و از طرفی در پیش بودن تعطیلات نوروزی و احتمال ورود قابل توجهی از گردشگران به استان که شاید در هنگام شب به درمان فوری نیاز داشته باشند، در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از سرگردانی بیماران، دانشگاه علوم پزشکی مکلف است ظرف یک هفته آینده به تمامی درمانگاه‌های شبانه روزی سطح شهر به صورت مکتوب ابلاغ کند که عدم فعالیت در هر ساعتی از شبانه روز برخلاف قوانین و مقررات بوده و پلمب مرکز و برخورد قانونی با آنها را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز