خبرگزاری کار ایران

در خراسان جنوبی رخ داد؛

نوار نقاله جان یک کارگر معدن را در طبس گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۵۴۲

کارگر معدن زغال‌سنگ پروده طبس بر اثر گیر افتادن زیر نوار نقاله اصلی معدن جان باخت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، در این حادثه که حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز ۲۹ بهمن رخ داد، یکی از کارکنان شرکت زغال‌سنگ پروده طبس حین کار زیر نوار نقاله اصلی کارگاه استخراج معدن شماره یک، گیر افتاد و موجب فوت وی شد.

بنا به این گزارش بلافاصله پس از اطلاع وقوع سانحه، تیم امداد و نجات شرکت به محل حادثه اعزام شد اما این کارگر با توجه به شدت جراحات، جان خود را در همان لحظات اولیه از دست داده بود.

علت دقیق حادثه توسط بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس با همراهی کارشناسان فنی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در دست بررسی است.

شرکت زغال‌سنگ پروده طبس ضمن تسلیت به خانواده و همکاران مجموعه، لزوم توجه جدی و همیشگی به قوانین و مقررات ایمنی معادن در تمامی شرکت‌های فعال معدنی را مورد تاکید مجدد قرار می‌دهد، تا بار دیگر شاهد بروز این حوادث تلخ در معادن نباشیم.

حوضه زغالدار طبس با وسعت بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵.۲ میلیارد تن زغال‌سنگ کک شو و حرارتی، بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود و ناحیه پروده با وسعت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کک شو ایران است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز