خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

پدیده پارک خودرو وسط بلوار در هیچ جای دنیا مرسوم نیست/خودروهای متخلف تا 72 ساعت توقیف می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۲۷۶

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین با اشاره به پدیده پارک خودرو در وسط بلوارهای قزوین گفت: برای روانسازی ترافیک در روزهای پایانی سال طرح‌های ویژه داریم و افرادی که پس از ارسال پیامک نسبت به جابه‌جایی خودروهایی که سد معبر کرده‌اند اقدام نکنند و درصورت نداشتن تخلف حادثه خیز حداقل تا 72 ساعت توقیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ترافیک، پارک‌های غیرمجاز بویژه در خیابان‌های پرتردد و ساعات پیک یکی از مشکلاتی است که مردم شهر قزوین و همین طور کسبه از آن نارضایتی دارند، ضمن اینکه فعالیت درجای خودروها در افزایش غلظت آلاینده‌ها تاثیر بالایی دارند.

صرف نظر از طراحی خیابان‌ها و معابر که در مواردی مناسب با ظرفیت‌های شهر نیست، ترافیک‌ها در برخی موقعیت‌ها با مدیریت و اجرای طرح‌ها قابل مدیریت است.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش ترددها و حضور بیشتر اتومبیل‌ها، شاهد اجرای طرح‌های پلیس راهور برای کنترل و کاهش ترافیک در سطح شهر هستیم.

ماموران پلیس راهور در این طرح در خیابان‌هایی که پارک‌های غیرمجاز در لاین سرعت و زیر تابلوهای پارک مطلقا ممنوع و حمل با جرثقیل، تردد را با مشکل مواجه کرده و امکان تصادف را هم افزایش می‌دهد نسبت به اعمال قانون و انتقال خودروها به پارکینگ اقدام کرده است.

امیدواریم این اقدامات که به افزایش سطح رضایت‌مندی مردم منجر می‌شود به روزهای پایانی سال محدود نشده و در طول سال هم تداوم داشته باشد تا کم کم عدم پارک غیرمجاز به فرهنگ در سطح شهر تبدیل شود؛ البته لازم است شهرداری هم همکاری کرده و نسبت به افزایش تابلوها اقدام کند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

البته یکی از مواردی که پارک‌های غیرمجاز را افزایش داده، کمبود پارکینگ در سطح شهر است و لازم است شهرداری این موضوع را مورد توجه قرار داده و اقدامات لازم را انجام دهد.

خبرنگار ایلنا در نشست خبری فرمانده انتظامی استان که نیمه اول سال برگزار شده بود نسبت به موضوع پارک‌های غیرمجاز، اختلال در تردد و ایجاد مشکل برای کسبه اطراف خیابان‌های پرتردد اعتراض کرده بود.

پارک وسط بلوار در هیچ جای دنیا مرسوم نیست

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگانی استان قزوین در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: پارک‌های دوبله، سوبله و وسط بلوار در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و فقط در معابر ایران چنین چیزی را می‌بینیم و برای همه عادی شده و از این رو ورود پیدا کرده و ساماندهی کلی این وضعیت درحال انجام است.

پدیده پارک خودرو وسط بلوار در هیچ جای دنیا مرسوم نیست/خودروهای متخلف تا 72 ساعت توقیف می‌شوند

سرهنگ مهرداد حسن‌پور درباره نبود پارکینگ و تاثیر ساخت و سازهای غیراصولی در افزایش ترافیک عنوان کرد: در قزوین در حوزه پارکینگ‌های هم سطح با کمبود مواجه هستیم و بیشتر پارکینگ‌ها طبقاتی است و مردم به خاطر چند دقیقه توقف از این پارکینگ‌ها استفاده نمی‌کنند و فرهنگ استفاده از پارکینگ‌های طبقاتی کمرنگ است.

ساخت و سازهای غیراصولی هشداری برای هسته مرکزی شهر است

وی بیان کرد: در بافت فرسوده هسته مرکزی شهر هم پس از تخریب و تبدیل شدن واحدهای مسکونی به تجاری مشکل پارکینگ مشاهده می‌شود و در ساخت و سازها هیچ فکری برای پارکینگ‌ها نمی‌شود و بر این موضوع نظارتی وجود ندارد.

این مقام انتظامی استان ادامه داد:  در ساخت و سازها و موضوع پارکینگ‌های مورد نیاز نه از ما نظرخواهی می‌شود و نه در جلسات حضور داریم و لازم است مسئولین در استان به این موضوع ورود کنند؛ زیرا ساخت و سازها بدون درنظر گرفتن پارکینگ برای هسته مرکزی شهر یک هشدار است.

وی بیان کرد: پلیس نمی‌تواند معجزه کند زیرا هر روز تعداد خودروها بییشتر می‌شود اما معابر همان قبلی‌ها هستند و دسترسی جدید و پروژه عمرانی جدید که به ترافیک کمک کند را نداریم و در این شرایط هرچقدر هم تعداد پلیس‌ها زیاد شود در تراکم ترافیک کمک نمی‌کند و صرفا مانع از ایجاد گره می‌شود.

حسن‌پور ادامه داد: لازم است در مواقعی که به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم فرهنگ استفاده از خودروهای عمومی افزایش پیدا کرده و کمتر از خودروهای شخصی استفاده شود.

وی اظهار کرد: هدف ما انتقال خودروها به پارکینگ نیست و اگر شهروندی معابر را مسدود کند با کسی تعارف نداریم و با اطلاع قبلی و ارسال پیامک خودروهایی که با پارک غیرمجاز مخل آسایش شهروندان شوند و خودرو را جابه جا نکنند برخورد قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز