خبرگزاری کار ایران

مشهد به ساخت حداقل ۲ مرکز ناباروری نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۱۲۱

رئیس دانشگاه و رئیس قرارگاه جوانی جمعیت علوم پزشکی مشهد گفت: برافزایش مراکز درمان ناباروری دولتی تاکید ویژه داریم و معتقدیم که مرکز میلاد بیمارستان امام رضا(ع) به تنهایی کافی نیست و باید حداقل ۲ مرکز دیگر در مشهد ایجاد شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدعلی کیانی امروز در دهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهارداشت: برافزایش مراکز درمان ناباروری دولتی تاکید ویژه داریم و معتقدیم که مرکز میلاد بیمارستان امام رضا(ع) به تنهایی کافی نیست و باید حداقل ۲ مرکز دیگر در بیمارستان‌های فعال شهید هاشمی‌نژاد و در حال ساخت پیامبر اعظم(ص) ایجاد شود.

وی افزود: هفته جوان که از هفتم تا سیزدهم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود فرصت مناسبی جهت فرهنگ سازی و تشویق جوانان به دو موضوع بسیار مهم ازدواج و فرزندآوری است، ضمن اینکه مهدکودک در پردیس دانشکده‌ها راه اندازی خواهد شد تا اساتید، پرسنل و دانشجویان دغدغه‌ای در بحث نگهداری فرزندانشان نداشته باشند.

رئیس قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد:در موضوع درمان ناباروری خواستار تدوین برنامه‌ای ویژه هستیم تا با حمایت بیمه‌ها بتوانیم گامی موثر و ثمربخش در جهت درمان مشکلات زوجین نابارور برداریم. 

شاپور بدیعی، مسئول کمیته درمان قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز بیان کرد: تهیه و تدوین پروتکل اجرایی تشخیص و درمان زوجین نابارور و فرآیند ارجاع در نظام شبکه را داشتیم و در کنار آن انجام مداخلات لازم برای حل مشکلات مرکز میلادصورت گرفت.

وی تصریح کرد: در بحث تجهیزات حوزه ناباروری میکروسکوپ دقیق و پیشرفته مرکز میلاد مشهد تهیه شده و در اختیار این مرکز قرار گرفته و نیازی به ارجاع بیمار به مکان دیگری نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های ناباروری با نتایج مثبتی همراه بوده و بسیاری از زوجین نابارور با انجام اقدامات درمانی لازم از نعمت فرزند بهره‌مند شدند.

۲۰ درصد زوجین نابارور هستند

مجید جعفری‌نژاد، معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی، نیز اظهارداشت: سالانه ۷ هزار زوج نابارور داریم که معادل ۲۰ درصد زوجین می‌شوند و در جلسات قرارگاه جوانی جمعیت به دنبال اجرای بهترین شیوه در جهت درمان زوجین نابارور هستیم.

وی اضافه کرد: ما بر حمایت از زوجین‌ دارای ۳ فرزند و بیشتر تاکید داریم تا دیگر زوجین هم تشویق به امر فرزندآوری شوند که نتیجه آن در افزایش و جوانی جمعیت موثر است.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید در کنار تشویق بر امر ازدواج و فرزندآوری بر موضوع بسیار مهم درمان ناباروری هم به‌طور ویژه توجه بپردازیم،افزود: معتقدیم که با حمایت تمامی مجموعه‌ها به‌خصوص بیمه‌ها می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت رفع معضل ناباروری و بهره‌مندی زوجین نابارور از نعمت فرزند برداریم.

علیرضا رمزی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز اظهارداشت: در خراسان رضوی ۷۵۳۲ زوج از مجموع ۳۵ هزار ۷۰۶ زوج شرق کشور از خدمات بیمه‌ای در حوزه درمان ناباروری بهره‌مند شدند.

وی افزود: ما حمایت بیمه‌ها را در بحث خدمات ناباروری داریم و خواسته ما از مردم این است که خودشان را بیمه کنند تا حمایت‌های دارویی و درمانی در موضوعات مختلف از جمله درمان ناباروری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز