خبرگزاری کار ایران

سعید جلیلی:

آرمان و ایمان ملت ایران، قدرت جمهوری اسلامی بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۴۴۶

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: آرمان و ایمان ملت ایران، قدرت جمهوری اسلامی بود و نگذاشت دشمن طی ۴۴ سال با وجود تمام تلاش ها موفق شود. این ملت ایران بود که این قدرت را تولید کرد.

به گزارش ایلنا از همدان، سعید جلیلی شنبه ۲۲ بهمن‌ماه در جمع راهپیمایان همدان، اظهار کرد: اگر از ۲۲ بهمن‌ماه ۵۷، دشمنان می‌خواستند با تمام توان برنامه‌ریزی کنند و به مقابله با انقلاب بیایند، چه می‌آوردند؟ آنها قدرت نظامی، اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای دارند. بعد از ۴۴ سال از همه آنچه فهرست کرده و در توانشان بود، کدام را انجام ندادند؟ 

جلیلی با بیان اینکه دشمنان تمام گزینه‌های مقابله با انقلاب را به کار بردند و تمام دنیا برای مقابله با ایران آمدند، تصریح کرد: در شرایطی چهل‌وچهارمین سال را جشن می‌گیریم که همه گزینه‌های روی میزشان را تمام و کمال انجام دادند. ۱۷ هزار نفر شامل رئیس جمهور، نخست‌وزیر، رئیس قوه قضائیه و مردم را ترور کردند. سخت‌ترین جنگ را در طول هشت سال به ما تحمیل کردند. گزینه نظامی از نخستین گزینه‌های آنها بود؛ به عنوان مثال نمازجمعه همدان را بمباران کردند. سردشت را بمباران شیمیایی کردند و آنهایی که برای مردم ایران اشک تمساح می‌ریزند، حتی یک بیانیه برای محکومیت آن ندادند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان فشار اقتصادی را راهبرد فشار حداکثری دانستند، گفت: آنها این مساله را اعلام و اعمال کردند و هر کشوری در هر جا بخواهد روابط تجاری با ایران داشته باشد را تحریم می‌کنند چراکه می‌خواهند فروش نفت ما به صفر برسد و قطعنامه‌های مختلف را به بهانه‌های مختلف علیه ما مطرح کردند. 

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمنان ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای فقط علیه ما راه انداختند، مطرح کرد: اینها از اول انقلاب عزمشان را برای مقابله با انقلاب جزم کردند و امروز بعد از ۴۴ سال نمی‌توانند ادعا کنند از گزینه‌ای استفاده نکردند اما چرا موفق نشدند؟ چه چیز مانع آنها شد؟

وی با بیان اینکه در خیلی از کشورها با یک گزینه، تمام حرکات را سرکوب کردند اما چرا در ایران نتوانستند؟ ادامه داد: در همین ایران در زمان ملی شدن نفت حرکتی انجام داده و با یک کودتا کار را تمام کردند، در مصر با یک کودتا حرکت مردم را سرکوب کردند، آیا در ایران کم گذاشتند؟ امروز به استیصال رسیده اند، چه قدرتی مانع آنها شد؟ آنها قدرت نظامی، اقتصادی و سیاسی دارند اما چه چیز مانع آنها شد؟ چه قدرتی باطل‌السحر همه این قدرت‌ها شد؟ پاسخ آن، آرمان و ایمان ملت ایران، قدرت جمهوری اسلامی بود و نگذاشت دشمن طی ۴۴ سال با وجود تمام تلاش ها موفق شود. این ملت ایران بود که این قدرت را تولید کرد. درود بر ملت ایران که جمهوری اسلامی و آرزوی دیرینه مردم را محقق کردید.

جلیلی در رابطه با تفاوت مردم‌سالاری دینی با دموکراسی غربی، توضیح داد: تفاوت مردم‌سالاری دینی ما با دموکراسی غربی این است که در آنجا مردم فقط رای می‌دهند اما اگر ۹۸ درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی رای می‌دهد، فرزندانش را هم در این راه اهداء می‌کند و این قدرت ملت ایران است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: سال گذشته مقامات رسمی آمریکا گفتند فشار حداکثری شکست فاحش خورده است. روزی که این راهبرد را آغاز کردند بیان کردند که نمی گذاریم انقلاب ایران، چهلمین سالگرد خود را جشن بگیرد و امروز به کوری چشم آنها، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی خود را جشن می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت این کشورها علیه ملت ایران، اظهار کرد: همان قدرت‌هایی که با تمام ابزارها و اهرم‌هایی که با وجود استفاده از راهبردهای خود، موفق نشدند حالا از مقامات استرالیا در شرق تا کانادا در غرب علیه ملت ایران تظاهرات می‌کنند و رئیس جمهور فرانسه با یک دلقک عکس می‌گیرد. 

جلیلی با تاکید بر اینکه دشمنان تمام گزینه‌ها را علیه جمهوری اسلامی به کار بردند و نتیجه نگرفتند، تصریح کرد: ۳۵ موسسه غربی در این چهار ماه اغتشاشات اخیر صدها مقاله تولید کردند و ۲۳۸ محور پیشنهاد کردند تا بتوانند با این ابزارها جلوی ملت ایران را بگیرند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: وقتی دشمن از زور ناامید می‌شود، به تزویر روی می‌آورد و پس از آن رو به حرکات کور و غارتگری می‌آورد و دشمن می‌خواست با غارتگری جلوی مردم را بگیرد.

جلیلی ادامه داد: رئیس تیم مذاکره کننده آمریکایی اعلام کرد مذاکرات را کف خیابان ادامه می‌دهیم اما از آنها فقط چند سطل زباله سوخته جا مانده است و حرکت آنها از سر استیصال بود چراکه دیگر گزینه‌ای روی میز نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: ما در یک بزنگاه تاریخی هستیم. طی ۴۴ سال با وجود تلاش‌هایی که دشمن داشت، نتیجه نگرفت چراکه آرمان و دین مردم را نادیده گرفته بود. با تمام تلاش دشمن، گزینه‌هایش دیگر جواب نمی‌دهد. بزنگاه‌های زیادی در تاریخ اسلام و ایران داشتیم که استفاده نکردیم و موجب عقب‌ماندگی ما شده است. امروز در یک پیچ تاریخی هستیم و ملت می‌تواند پیشرفت خود را شتاب دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما اکنون در نقطه پیشرفت هستیم و می‌توانیم شتاب بگیریم و این نقطه است که می‌تواند شما را به جلو ببرد. دشمنی که یک روز می‌گفت نباید سیم خاردار داشته باشید امروز نگران صادرات تسلیحات ایران است و می‌گوید اگر تسلیحات ایران به اروپا برود موازنه قدرت بهم می‌خورد.

جلیلی با بیان اینکه امروز ملت ما در شرایطی است که جمهوری اسلامی از مولفه‌های قدرت دنیاست، گفت: اوباما موقع ترک کاخ سفید گفت عدم موفقیت آمریکا در سوریه به علت حضور ایران بود. 

وی ادامه داد: دشمنان امید بسته بودند که نسل شهدا تکرار نشود اما شهیدان آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان از نسل جدید بیرون آمدند. 

 نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: آنها از این ناراحتند که ملتی وجود دارد که در دفاع از حقوق زن جدی است و نمی‌گذارد زن را به ابتذال بکشاند. کسانی که ملت ما را بمباران شیمیایی کردند نمی‌توانند شعار آزادی بدهند. امروز ملت ما با تمام قدرت یک تمدن جدید را بروز می‌دهد.  

جلیلی ادامه داد: دشمن می‌ترسد چراکه ملتی را در برابر خود می‌بیند که نرم افزار قرآن و اهل بیت(ع) را دارد. ملت با ولایت و وحدت نشان دادند چه قدرتی شکل می‌گیرد. آنها نگرانند و تمام مقاماتشان بسیج شدند در حالیکه نگران هستند.

وی در پایان بیان کرد: اگر ما عدالت و پیشرفت می‌خواهیم این نیست که فقط مسئولان قیام کنند بلکه باید همه جدی کار کنند. مردم باید نقاط ضعف و خطا را گوشزد کنند تا اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز