خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

با زیرساخت‌های فضایی خود هر آنچه بخواهیم تولید می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۱۱

استقلال به عنوان شعار محوری ما به معنای آن نیست که درچهار دیواری خود از آنچه در بیرون می‌گذرد فارغ باشیم، معنی استقلال آن است که ملت ما آنچه دنبال می‌کند را متکی به اراده خویش بدست آورد. امروز ما تنها کشوری هستیم که خارج از اراده دیگران منافع و سیاستهای کلان خودرا دنبال و محقق می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: ما امروز می‌توانیم با شهامت ادعا کنیم ملت ایران می‌تواند با اتکا به زیر ساختهای فضایی خود هرچه می‌خواهد تولید کند و از آن بهره‌برداری نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا‌، سردار دهقان در همایش فن‌آوری فضایی با گرامیداشت یاد و نام امام(ره) وبزرگداشت انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز شاهد هستیم انوار انقلاب ما درهمه دنیا ملت‌ها را متعجب کرده و هیمنه قدرتهای بزرگ را به طور جدی به چالش کشیده است. این نقش آفرینی مرهون مبارزان راه حق و پیشرفتگان قلمروسازندگی است و محصول آن عزت و افتخار و اقتدار ملت ماست.

وزیر دفاع اضافه کرد: استقلال به عنوان شعار محوری ما به معنای آن نیست که درچهار دیواری خود از آنچه در بیرون می‌گذرد فارغ باشیم، معنی استقلال آن است که ملت ما آنچه دنبال می‌کند را متکی به اراده خویش بدست آورد. امروز ما تنها کشوری هستیم که خارج از اراده دیگران منافع و سیاستهای کلان خودرا دنبال و محقق می‌کنیم.

دهقان با بیان اینکه برای ماندگاری این استقلال باید به دنبال قدرت باشیم، خاطر‌نشان کرد: قدرت یعنی به فعلیت رساندن توانایی‌های ما به حدی که دیگران اجازه مقابله و مواجه با ما را به خود ندهند. برای این‌کار ناگزیریم در حوزه علوم وفن آوری‌های بر‌تر به موقعیت‌های جهانی دست پیدا کنیم. اراده ملت ما همواره موانع قدرتمند شدن را در برابر نظام سلطه از میان برداشته و در تجربه تحریم‌ها نیز اثبات شد، اراده مقابله با آن بیشترین دستاورد‌ها را برای ما به ارمغان آورد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: ملت ما امروز به حدی از بلوغ آکادمیک و زیرساخت‌های فن آوری‌های مختلف رسیده که می‌توانیم با شهامت ادعا کنیم، قادر هستیم با اتکا به زیر ساخت‌ها هرچه نیاز داریم تولید و از آن بهره برداری کنیم التبه در این میان ممکن است عنصر زمان مطرح باشد، اما این هزینه‌های استقلال است که درسایه روحیه انقلابی آن راپرداخته و خواهیم پرداخت.

وی افزود: در کشور ما کمترین امکانات در سایه بلند‌ترین همت‌ها قرار گرفته و دستاوردهای بزرگی تولید کرده است، به طوری که ملت‌ها امروز پیروزی ملت ما را جشن می‌گیرند.

وی ادامه داد: امروز امکان هدایت و حرکت ومدیریت را در زمینه فن‌آوری فضایی در اختیار داریم امکان ارائه خدمات مشترک به همه دنیا و همچنین رصد کردن تحرکات دشمن در هر جای دنیا و همچنین مقابله با آن‌ها و ارتقای وضعیت خودی از دستاوردهای پیشرفت فن‌آوری فضایی است

دهقان با بیان اینکه بازه زمانی ورود کشور ما به حوزه فضایی چندان طولانی نیست، ادامه داد: اما درهمین مدت کوتاه دستاوردهای قابل افتخار کسب کرده‌ایم. جمهوری اسلامی در حوزه بین المللی درزمره ۵ کشور نوظهور در عرصه فضایی است، بر مبنای گزارشات مراجع بین المللی است و بر همین اساس آن‌ها سرعت ما را چشم گیر توصیف کرده‌اند.

وزیر دفاع تصریح کرد تمامی فن‌آوریهای فضایی را امروز به صورت بومی در اختیار داریم ومی‌توانیم ادعا کنیم در همه زمینه‌ها از جمله پایگاه پرتاب، ایستگاههای زمینی و مدیریت ماهواره در فضارا به صورت بومی داریم.

وی درپایان گفت: ما تنهاکشوری هستیم که همه این مجموعه را باهم در اختیار داریم وانشااله زمان زیادی تا قرار دادن ماهواره در مدار Goیعنی بالا‌ترین سطح فاصله نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز