خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد خبر داد؛

اصلاح ساختار گمرک و تسهیل‌سازی صادرات و واردات

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۳۴۵

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: ساختار گمرک و تسهیل‌سازی صادرات و واردات اصلاح می‌شود که انتظار می‌رود با اصلاح قوانین و مقررات موانع گذشته برطرف شود.

به گزارش ایلنا، ذبیح‌اله سلمانی در نشست با مدیران ادارات تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان اظهار کرد: ساختار گمرک و تسهیل‌سازی صادرات و واردات اصلاح می‌شود که انتظار می‌رود با اصلاح قوانین و مقررات موانع گذشته برطرف شود.

وی با بیان اینکه ما کمبود نیرو را در ادارات و سازمان‌های زیرمجموعه امور اقتصادی و دارایی به عینه لمس می‌کنیم، گفت: به دنبال اخذ مجوز استخدام با تأمین اعتبار مورد نیاز در حوزه‌های مختلف هستیم. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: برای گمرک مجوز لازم صادر شده و با تعیین تکلیف نیروهای مازاد یکی از بانک‌های عامل تجمیع شده کشور، سعی خواهیم کرد تا در حوزه بانک‌ها و امور مالیاتی نیز مجوز استخدام نیرو را به دست آوریم.

سلمانی از حذف قوانین مخل کسب و کار و تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: در فروردین امسال 35 مورد و آبان ماه نیز 12 مورد تفویض اختیار به استان‌ها انجام شده و در مجموع 47 تفویض اختیار را در حوزه‌های مختلف وزارت امور اقتصادی و دارایی شاهد بودیم. 

حمایت از تولیدکنندگان را با پرداخت تسهیلات تبصره 18

وی حمایت از تولیدکنندگان را با پرداخت تسهیلات تبصره 18 یادآور شد و تصریح کرد: برای سال آینده کاهش هفت واحدی مالیات پیش‌بینی شده که با تصویب مجلس امیدواریم این حرکت گام حمایتی مؤثر از سرمایه‌گذاران و تولید باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی از راه‌اندازی درگاه ملی صدور مجوزها در حوزه کسب و کارها خبر داد و اضافه کرد: در کنار این امر و صدور مجوز در کمتر از 72 ساعت، تلاش بر این بوده تا بدون مراجعه حضوری فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر انجام شود.

سلمانی بیان کرد: در قالب درگاه ملی صدور مجوزها، امضای طلایی از بین رفت و خود وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز نسبت به ابطال امضای طلایی خود اقدام کرد.

وی این امضای طلایی را مربوط به دوره قبل و اعمال امتیاز ویژه برای صدور مجوز حسابرسی عنوان کرد و ادامه داد: این امضای طلایی زمانی ابطال شد که دولت از خود وزرا و مدیران خود کار شفاف‌سازی امور و تسهیل فرآیندها را آغاز کرد. 

وحدت و همدلی رمز فتح قله‌های پیشرفت است

با اشاره به قرار گرفتن در آستانه یوم‌الله 22 بهمن افزود: وظیفه ما است دستاوردهای 44 ساله انقلاب اسلامی را به  اطلاع مردم برسانیم تا در کنار قدردانی از نعمت‌ها و دستاوردهای ارزشمند ، در مسیر حل مشکلات مردم شایسته‌تر قدم برداریم.

وی تصریح کرد: ما امروز در کشور به وحدت، تعامل و همدلی روزافزون نیاز داریم و شایسته است آحاد جامعه حول یک محور حرکت تحولی را انجام داده و به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: به دور از هرگونه اسم و رسم، تمام تلاش ما خدمت‌رسانی صادقانه برای مردمی است که در این 44 سال صبورانه ایستادگی کرده و امیدوار هستند در این دولت کارها و اقدامات اساسی و زیربنایی انجام شود.

سلمانی افزود: در این شرایط حساس وظیفه و تکلیف ما بسیار سنگین است و باید تمام انرژی خود را صرف خدمت‌رسانی به مردم کنیم تا آثار مثبت خدمات‌رسانی به آحاد جامعه را به عینه مشاهده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز