خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز:

طرح هوشمندسازی یارانه آرد در نشستی تخصصی بررسی شد/ دولت تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۹۵

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با عنوان اینکه قیمت نان به هیچ وجه گران نمی‌شود، گفت: مقرر شد میزان یارانه دولتی تخصیص یافته به نانوایان به دو برابر افزایش یافته و پرداخت شود.

به گزارش ایلنا از البرز، سیف اله اسداللهی در حاشیه جلسه کارگروه آرد و نان کشور که  بصورت ویدیو کنفرانس با حضور مقامات کشوری، فرمانداران و بخشداران استان البرز و اعضای کارگروه های آرد و نان استان‌های سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه های تولید نان در خبازی ها و بالا رفتن قیمت تمام شده آن و از آنجایی که دولت تصمیم ندارد قیمت نان را به هیچ وجه افزایش دهد مقرر شد میزان یارانه دولتی تخصیص یافته به نانوایان به دو برابر افزایش یافته و پرداخت شود. 

وی افزود: در این راستا هر واحد نانوایی به میزان ۳۰ درصد تعداد نان فروش رفته از دولت تشویقی دریافت می‌کند و این مبالغ با هدف کمک به نانوایان برای پوشش هزینه های پخت نان و حمایت از معیشت مردم شریف ایران با ثابت نگه داشتن قیمت نان، پرداخت شد.

این مسئول تاکید کرد: گشت های نظارت باید کنترل بیشتری بر روند توزیع آرد و پخت نان داشته باشند و برخورد قاطع با متخلفان را در دستور کار خود قرار دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز همچنین خاطر نشان کرد: در این نشست مسئولان استانی به بیان مشکلات موجود در استان‌ها پرداختند و ابهامات موجود یک به یک توسط مقامات کشوری و طراحان طرح پاسخ داده شد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: نانوایانی که به اندازه کافی پخت نمی کنند و یا سهمیه آرد خود را بدرستی مصرف نمی کنند مشمول اصلاح و کسر سهمیه شده و این سهمیه به سایر نانوایان فعال تعلق خواهد گرفت چراکه امروزه با اجرای طرح هوشمند سازی، رفتار نانوایان و نحوه مصرف سهمیه آرد و‌ میزان فروش نان بصورت کاملا شفاف و دقیق قابل رصد و پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز