خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

با هدف رعایت حقوق مشتری، واحد‌های صنفی ملزم به نصب بارکدهای دو بعدی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۴۷۹

رئیس اتحادیه پوشاک کرج گفت: در راستای اجرای "طرح نظارت مردمی بر واحدهای صنفی" دریافت و الصاق بارکد دوبعدی (QR-Code) در محل قابل رویت برای مشتریان، الزامی است.

اسماعیل صدیق در گفت و گو با ایلنا با اشاره به طرح "نظارت مردمی بر واحدهای صنفی" اظهار کرد: اغلب همکاران اصناف که دارای پروانه کسب هستند به موجب آموزش‌های تخصصی و عمومی قوانین و مقررات و نظارت‌های بازرسان صنفی از تمامی ضوابط قانونی اطلاع دارند.

وی با تاکید بر رعایت حقوق مصرف کننده، افزود: در این راستا، اخلاق مداری با مشتری، انصاف در ارائه محصول با کیفیت، نرخ متعارف یا مصوب، پرهیز از گرانفروشی و کم فروشی، پرداخت به موقع مالیات، رعایت ضوابط بهداشتی از جمله مواردی است که اصناف ملزم به رعایت آنها هستند.

صدیق ادامه داد: واحدهای صنفی که پروانه کسب، دریافت نکرده اند، فرصت سوء استفاده از حقوق مشتریان خود را دارند لذا رسیدگی به تخلفات این واحدها که نام و نشان در اتحادیه و اتاق اصناف ندارند، برای بازرسان صنفی دشوار است لذا شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی که فاقد پروانه کسب هستند، حائز اهمیت است.

رئیس اتحادیه پوشاک کرج تصریح کرد: "طرح نظارت مردمی بر واحدهای صنفی" به مرحله اجرا درآمده است تا مشتریان با اسکن بارکدِ دو بعدی (QR-Code) با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود به اطلاعات واحد صنفی، دسترسی پیدا کنند.

صدیق با تاکید بر الزام الصاق بارکد دوبعدی، گفت: اصناف میتوانند با مراجعه حضوری به اتحادیه های مربوطه و یا به صورت اینترنتی با مراجعه به دفاتر الکترونیکی، بارکد واحد صنفی خود را دریافت و در دسترس مشتریان الصاق کنند.

وی با عنوان اینکه مردم با اسکن بارکد، دسترسی بهتری به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب خواهند داشت، گفت: اگرچه تخلفات صنفی در واحدهای دارای پروانه، محدود است اما مشتریان با مشاهده تخلف در اصناف، می‌توانند تخلفات موجود را به اتحادیه‌ها گزارش کنند.

وی با تاکید بر مزیت‌های الصاق بارکد دو بعدی اظهار کرد: این بارکدها به واحدهای صنفی کمک می‌کند تا به تمام سامانه‌های دولت که در ارتباط با خدمات صنفی است متصل شده و از مزایای نظام صنفی همچون تسهیلات بانکی، حمایت‌های تامین اجتماعی، معافیت‌های مالی و … بهره‌مند شوند و واحدهای صنفی بدون بارکد، علاوه بر جریمه از این مزایا محروم می‌شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز