خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد؛

وضعیت فعلی اقتصاد نتیجه مداخله دولت است/ قطع اینترنت هزاران جوان را از کشور فراری داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۰۴۹

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: همه حرف بخش خصوصی این است که بخش دولتی دست از سر بخش خصوصی بردارد و بگذارد بخش خصوصی کار خودش را انجام دهد.

به گزارش ایلنا، جمال رازقی در آیین بیست و ششمین سالروز ملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان افزود: ما حتی نیاز به حمایت شما هم نداریم زیرا نتیجه مداخله دولت در بخش اقتصاد کشور، وضعیت فعلی اقتصاد ماست.

رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: آقایان بخش دولتی دست از مداخله بردارید، دست از قیمت گذاری دستوری بردارید زیرا نتیجه ای جز رشد اقتصادی صفر، مهاجرت، اتفاقات کف خیابان، فرار 70 هزار میلیارد دلار سرمایه ایرانی، فرار دانشجویان و نخبگان و انتقال کارخانه ها و سرمایه ها به خارج از کشور برای کشور نخواهد داشت.

رازقی عنوان داشت: کارگزاران دولتی، بخش خصوصی را خفه کرده اند و هر روز به بهانه ای حلقه عدم فعالیت بخش خصصوی را تنگ تر می کنند، قطع اینترنت هزاران جوان را از کشور فراری داده و روز به روز بر انتقال سرمایه و شرکت ها به خارج از کشور را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: بارها گفته ایم مسیری که اقتصاد کشور طی می کند غلط است و این را به بیراهه خواهد رسید اما کسی گوش نمی دهد که نمونه بارز آن بودجه سال آینده است که در بودجه این کشور هیچ اشاره ای به کمک به حمایت از تولید و صادرات دیده نشده بلکه افزایش 180 درصدی مالیات شرکت های خصوصی به خوبی پرداخته شده است.

رازقی افزود: سالیان متمادی است که رهبری در خصوص حمایت از تولید با تاکیدات فراوان صحبت کرده اند اما می بینیم که به بهانه مدیریت بحران در تابستان برق واحدهای تولیدی و در زمستان گاز آنها را قطع می کنند و آیا با این نظام بانکی، مدیریت بحران و بوروکراسی اداری و بخشنامه های ضدو نقیض چگونه می توان تولید و صادرات کرد.

وی بیان کرد: امروز فعالانی که در حوزه تولید و صادرات نقش آفرینی می کنند دلسوزان به کشور و مایه افتخار استان هستند که ما در پارلمان بخش خصوصی مدافع حقوق تمام فعالان اقتصادی و تولید کنندگان و صادرکنندگان استان هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه صادرات غیرنفتی کشور در 10 ماهه سال جاری برای نخستین بار به 45 میلیارد و 300 میلیون دلار رسیده است، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن دو و 93 دهم درصد و در ارزش دلاری بیش از 17 درصد رشد داشته است.

وی افزود: خبر خوب برای صادرکنندگان اینکه پیرو اعلام سازمان توسعه تجارت ایران مقرر شده تمامی فعالان اقتصادی در حوزه تولید و صادرات مواد شوینده و خشکبار، شیلات ، مواد غذایی و محصولات کشاورزی بدهی ارزی خود را با نرخی بین 43 و 44 هزار تومان (نرخ بازار متشکل ارزی) با واریز ارز در حساب‌ هایی که در خارج کشور معرفی خواهد شد رفع تعهد نمایند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز