خبرگزاری کار ایران

دبیر میز ملی توسعه صادرات کشمش:

باقی مانده سموم صادرات کشمش ایران را با چالش مواجه کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۲۰

دبیر میز ملی توسعه صادرات کشمش گفت: صادرات ما به انگلیس و آلمان که از بازارهای اصلی هستند، صفر است و سهم ما در سایر بازارها هم افت پیدا کرده که باقی مانده سموم یکی از علت‌های اصلی آن است و باعث شده ترکیه از ما پیشی بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید یوسف‌زادگان در مراسم میز ملی توسعه صادرات محصول کشمش که صبح امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: ۳۲ هزار هکتار زمین سطح زیر کشت داریم که رتبه اول کشور است و ایران در تولید و صادرات کشمش رتبه سوم جهانی را دارا بود و با ترکیه رقابت می‌کرد اما در چند سال گذشته شاهد افت صادرات بودیم.

دبیر میز ملی توسعه صادرات کشمش ادامه داد: سند راهبردی کشمش با تجاربی که تاکنون کسب کرده‌ایم تدوین شده که امروز مطرح و ابلاغ خواهد شد.

رئیس دپارتمان کشاورزی اتاق بازرگانی استان قزوین بیان کرد: اصولی نبودن خشک کردن انگور، باقی مانده سموم، چرخه معیوب خرید و فروش کشمش، جمع آوری کشمش و انبار داری اشتباه از مواردی است که در حوزه کشمش به عنوان چالش مطرح است و باعث افت محصولات می‌‌شود.

یوسف‌زادگان اظهار کرد: ایران در تولید کشمش رتبه سوم را دارد، قزوین هم در ایران رتبه اول را دارد و ۶۵ درصد کشمش استان تیزابی و ۳۰ درصد آفتابی است.

وی ادامه داد: در حوزه بورس و گمرگ به مواردی نیاز داریم که به بهبود وضعیت در حوزه کشمش کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز