خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس خبرداد:

کمبود ۱۰ هزار معلم در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۵۳۷

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس گفت: در حال حاضر با کمبود چند ده هزار معلم در فارس مواجه هستیم و در عین حال برای افزایش پذیرش معلم دانشجو با کمبود فضا مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا، کوروش زارع‌شیبانی با بیان اینکه پرورش باید بر آموزش ارجحیت داشته باشد، اما تقریبا همه مدارس ما آموزش محور هستند، افزود: به نظر می‌رسد توجهی که باید به تربیت معلم نمی‌شود و در حال حاضر خلا گفتمان تربیت معلم وجود دارد.

وی ادامه داد: مدارس ما رویکرد شان آموزش محور است و باید به سمتی رود که پرورش در اولویت قرار گیرد.

زارع شیبانی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته دنیا هزینه برای تربیت معلم را سرمایه گذاری می دانند که از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند، افزود: این نگاه در کشور ما متاسفانه در بسیاری از اوقات به فراموشی سپرده می شود و مورد غفلت قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس گفت:  سال ۹۶  بی توجهی زیادی به تربیت معلم انجام گرفت و زمانی که ۱۳ میلیون دانش آموز داشتیم ، تنها ۳ هزار دانشجو معلم را پذیرش کردند.

 وی تصریح کرد: سیر نزولی دانشجو معلم به نحوی بود که رهبری خودشان ورود کردند و تاکید کردند برای تربیت معلمان حرفه ای باید دانشگاه فرهنگیان توسعه یابد.

زارع شیبانی بیان کرد:  در مقاطع مختلف و سایر رشته ها و بیشتر معلم دبستان با کمبود مواجه هستیم. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس ادامه داد: سالانه ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ دانشجو معلم باید پذیرش کنیم و به خاطر فقر فضا مشکل داریم. 

وی اظهار داشت: دانش آموزان برای ورود به دانشگاه فرهنگیان بسیار مشتاق هستند و با رتبه های خوبی وارد این دانشگاه می‌شوند و برخی هم با رتبه های بالا باز می‌مانند.

زارع شیبانی از اردوهای جهاد معلمی برای حاشیه شیراز و مناطق محروم خبرداد.

وی ادامه داد: ارزیابی که اخیرا از دانشگاه فرهنگیان شده فارس در رتبه ۲۰ قرار دارد و نسبت به سال گذشته ارتقا یافته و رتبه ۸ را دارد و در برنامه مان رتبه اول تا سوم را مد نظر قرار داده ایم.

وی ادامه داد: چون خیلی بحران کمبود معلم وجود داشت ورودی های ۹۸ را به مدارس فرستادیم همزمان هم دانشجو و هم معلمند. 

رئیس اداره نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان فارس نیز گفت: ۱۹ رشته را دارد که در فارس ۱۱ رشته در پردیس دختران و ۱۲ رشته در پردیس برادران است.

 عبدالخالق فلاحی با بیان اینکه ۵ هزار و ۲۱۲ نفر دانشجو داریم که ۳ هزار و ۸۲ پسر و ۲ هزار و ۱۳۰ نفر دختر هستند، اضافه کرد: ۴ رشته کارشناسی ارشد، در حال حاضر ۵۱ هیات علمی داریم که ۳۱ نفر برای پسران و ۲۰ هیات علمی از خواهران هستند.

وی گفت: قرار است تعداد هیات علمی دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد و کسانی که پذیرفته می شوند استخدام رسمی آزمایشی و بعد رسمی می شوند.

فلاحی از آغاز فعالیت ساخت دانشگاه جامع استان فارس است خبرداد و افزود: در خال حاضر ۴مرکز در شیراز و دو مرکز در کازرون و اقلید داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز