خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری فارس:

۱۱۳ نقطه حادثه خیز استان شناسایی و رفع شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۴۶۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در خصوص نقاط حادثه خیز استان گفت: شناسایی نقاط حادثه خیز از سال ۹۴ استارت خورد و ۱۲۱ نقطه مربوط به فارس بود که از این‌مجموع تا پایان اسفند سال گذشته ، ۵۲ نقطه اصلاح شده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا راستیار در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه برای نقاط باقیمانده برنامه ریزی داشته ایم که ۵۰ درصد را تا پایان سال انجام خواهیم داد، افزود: تا امروز ۱۱۳ نقطه حادثه خیز استان شناسایی و رفع شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اینکه  در مجموعه راهداری و حمل و نقل استان ۲۱ هزار کیلومتر راه و ۵۰ هزار کیلومتر راه هم سنگ وجود دارد، بیان کرد: استان فارس رتبه یک کشوری در طول راه ها و راه های هم سنگ را دارد.

وی با اشاره به اینکه راهداری زمستانه اهمیت بالایی در حوزه راهداری دارد و جز رسالت های ذاتی ان است ابراز کرد: برنامه ریزی این طرح از تیرماه هرسال شروع می شود تا بتوانیم مدیریتی در راهداری زمستانه داشته باشیم.

راستیار بیان کرد: ۳۲ هزار تن شن و نمک در استان دپو کرده ایم و با توجه به امکانات و ماشین آلاتی که در مجموعه استان است ونوسازی آن اهمیت دارد و سن آن بالا است ونیازمند نوسازی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۳۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در راه های مواصلاتی سطح استان چینش می شود تا عملیات راهداری زمستانه خوبی داشته باشیم، گفت: ۷۰۰ نفر راهدار به صورت تخصصی از این ناوگان استفاده می کنند و ۲۴ ساعت قبل از هر بارش در مجموعه راهدارخانه ها حضور دارند و تا ۴۸ ساعت بعد از هر بارش هستند.

وی با بیان اینکه در برخی راهدارخانه ها از جمله مسیر آباده امکانات حداقلی برق سولار و سوخت نفت موجود است، افزود:  مجموعه راهداری به اسم سربازان گمنام جاده ها هستند و در کنار دیگر مجموعه ها خدمت رسانی دارند.

راستیار افزود: در حوزه راهداری ۳ وظیفه نگهداری راه ها شامل بهسازی وضعیت  راه ها شامل روکش حفاظتی و اصلاح نقاط حادثه خیز  انجام گرفته است.

او اظهارداشت: در اداره ایمنی و حریم راه ها الزامات ایمنی اعم از خط کشی روشنایی نیوجرسی حفاظ پل ها و...  را داشته ایم.

وی با اشاره به فعالیت اداره نگهداری ابنیه نیز گفت:  خوشبختانه اقدامات خوبی در مرحله تثبیت و نگهداری ابنیه استان شده است ودر مواقع سیل و بحران  به خوبی عمل می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اینکه فارس رتبه اول کشور در تعداد پل ها محورهای مواصلاتی را دارد ، ابراز کرد: این پل ها توسط سامانه بی ام اس شناسایی و ثبت می شوند و ۳۵ هزار پل در راه های استان وجود دارد .

راستیار  راه روستایی را بیشترین مطالبه مردمی در مجموعه راهداری دانست و عنوان کرد: نزدیک به ۱۲ هزار کیلومتر در حوزه استحفاظی فارس راه روستایی داریم که ۵۰ درصد آسفالت و ۵۰ درصد خاکی است.

وی افزود: اولویت مجموعه وزارت راه احداث راه روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار است و ۱۵۹ روستا حدود ۶۷۰ کیلومتر راه داریم و فاقد راه آسفالت است.

راستیار با اشاره به اینکه فارس در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب است ابراز کرد:  تا شعاع ۳۰ کیلومتری شیراز عملیات بهسازی و روکش انجام‌خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بحرانی ترین محور در ورودی شیراز پل فسا به سمت کوار است که ۳۰ تا ۴۰ درصد اصلاحات انجام گرفته است، گفت:  به محض بهتر شدن شرایط هوایی اقدامات  و اصلاحات این نقطه انجام می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ۱۰۰-۱۰۰ که ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در ۱۰۰ روز انجام شود، اظهارداشت: تا پایان آبان ماه ۱۰۰ کیلومتر اول این طرح که شامل روکش و احداث راه روستایی بود انجام شد.

به گفته راستیار اجرای این طرح ها در رفع محدودیت ها و نواقص محورهای روستایی مهم است و اقدامات موثری در راستای خدمات رسانی بهینه به روستاها دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اینکه ۲۶۵ شرکت فعال حوزه حمل و نقل کالا داریم ابراز کرد: طی ۱۰ ماه گذشته نزدیک به ۲ میلیون بارنامه برای جابجایی کالا با تناژ بیش از ۲۶.۲ میلیون تن جابجایی کالا بوده است.

راستیار با بیان اینکه فارس استان حمل و نقلی است، بیان کرد: در حوزه بار اگر وانت بار هم محاسبه کنیم ۴۲ هزار ناوگان وانت بار کامیون کامیونت و کشنده و ۶۰ هزار راننده فعال در حوزه حمل و نقل داریم.

وی خاطرنشان کرد: ۵۶ شرکت به صورت فعال در پایانه اکبرآباد شیراز حضور دارند و جابجایی کالا را انجام می دهند.

راستیار با اشاره به حوزه حمل و نقل مسافر با ۱۴۶ شرکت فعال گفت: ۱۹ شرکت فعال در پایانه کاراندیش مستقر هستند و از مجموع حوزه مسافر نیز ۴ هزارو ۲۰۰ ناوگان حوزه حمل و نقل مسافر داریم که بیشترین مربوط به سواری کرایه است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع سفر ۱۰ ماهه استان، ۸۰۰ هزار سفر با جابجایی ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر داشته ایم که رشد ۴۶ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است و در مجموع ۱۷.۵ درصد سفرها افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افزود: مجموع رانندگان حوزه مسافر ۶ هزار راننده فعال در مجموعه استان داریم.

وی در خصوص مراکز معاینه فنی سنگین نیز با فعالیت ۱۵ مرکز ، گفت: ۱۴۰ هزار برگ معاینه فنی صادر شده است ودر طرح های افتتاحیه دهه فجر یک واحد جدید در شهر شیراز افتتاح خواهد شد.

راستیار با اشاره به سن ناوگان حوزه کالا بیان کرد: با مصوبه دولت مبنی بر واردات ناوگان، سن ناوگان بهبود بخشیده شد و ۱۷.۵ سال تعیین شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به ۷۵ طرح افتتاحی با ۹۷۷ میلیارد تومان گفت: نگهداری راه ها ۳۶ طرح با ۳۶۵ کیلومتر و ارزش ریالی ۵۱۷ میلیارد تومان، در حوزه ایمنی و روشنایی راه ها نیز ۸ طرح به طول ۴۸ کیلومتر به ارزش ۳۰ میلیارد تومان، نگهداری ابنیه فنی و پل ها نیز ۲ طرح احداث و تثبیت ۴۰ پل با ۷ میلیارد تومان، ساخت و توسعه راه های روستایی ۱۰۸ کیلومتر با ۲۲ طرح به ارزش ۲۵۳ میلیارد تومان و در حوزه حمل و نقل نیز در حوزه مجتمع خدمات رفاهی در ۳ مجتمع با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان و احداث شرکت حمل و نقل ۴ طرح با ۱۰۴ میلیارد تومان است

وی گفت: محور فیروز آباد -جم -عسلویه روزانه۱۴ هزار ترافیک دارد که  ۱۳ درصد ترافیک سنگین و یک درصد ناوگان اتوبوس و مابقی سواری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز