خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی دادستان کل کشور:

تربیت قضات تخصصی مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۱۶۹

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: آموزش قضات تخصصی و فعالیت آن‌ها در امور دارای تخصص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا با تنوع و حجم بالای قوانین یک قاضی نمی‌تواند در تمام حوزه‌ها متخصص باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی جمادی در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که ظهر امروز در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: تاثیرگذاری شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و کمک آن‌ها به پیشبرد رسیدگی به پرونده‌ها به وجود قضات متخصص نیاز دارد.

معاون قضایی دادستان کل کشور عنوان کرد: قاچاق کالا به تولید و صنعت داخلی آسیب می‌زند و از این رو باید مورد توجه قرار بگیرد و در استان‌های صنعتی مانند قزوین باید مبارزه با قاچاق متفاوت‌تر باشد.

وی ادامه داد: صنایع فعال کشور به رشد اقتصادی و همچنین اشتغالزایی کمک می‌کنند، بنابراین باید با مبارزه با قاچاق کالا و ارز به طور جدی از این صنایع حمایت کنیم و در استان‌ها باید به قاچاق سازمان یافته تمرکز وجود اشته باشد.

این مقام قضایی کشور بیان کرد: براساس ماده 59 قانون مبارزه با قاچاق کالا وسایل نقلیه قاچاق کشف شده در اختیار دستگاه کاشف قرار می‌گیرد، اما باید پیش از واگذاری رای قطعی صادر شده و قاچاق بودن محرز باشد؛ زیرا شاهد مواردی بودیم که افراد با نقص رای شکایت کرده و درخواست بازگشت مال را داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز