خبرگزاری کار ایران

نماینده داراب در دیدار با وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

وزیر راه و شهرسازی در تکمیل و توسعه پروژه‌های دولتی در فارس اهتمام جدی داشته باشد/ برنامه دولت سیزدهم در ساخت ۴ میلیون مسکن اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۰۳۸

در دیدار نماینده داراب با وزیر راه و شهرسازی نسبت به اهمیت تکمیل و توسعه پروژه‌های عمرانی دولت سیزدهم در حوزه‌های مسکن و حمل‌و‌نقل در استان فارس تاکید شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد عسکری با تاکید بر اینکه سیاست‌ها و راهبردهای کلان باید در راستای منافع جامعه باشد، مطرح کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه برنامه‌ریزی حوزه راه و شهرسازی لازم است به دو مقوله مسکن و حمل‌‌و‌نقل نگاه جدی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه مسکن، افزود: مسئله مسکن به عنوان یکی از نیازهای اصلی جامعه بایستی مطابق با برنامه‌های ارائه شده دولت سیزدهم به صورت هدفمند و گام به گام در تمامی نقاط کشور در مسیر توسعه و اجرا قرار بگیرد که با توجه به آمار و اطلاعات موجود نیاز به تلاش بیشتری از سوی متولیان امر وجود دارد.

نماینده  داراب و زرین‌دشت در مجلس با بیان اینکه بایستی تا پایان دولت سیزدهم ۴ میلیون مسکن به متقاضیان تحویل داده شود، ادامه داد: هر چند سیاست‌ها و برنامه‌های دولت گذشته مورد انتظار نیازمندان مسکن نبود اما دولت کنونی باید با نگاه و اقدام اجرایی در ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد در زمینه شهرسازی و معماری نیز اهتمام جدی داشته باشد.

وی در رابطه با اهمیت رویکرد سرمایه‌گذاران حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: مسکن باید یک کالای مصرفی باشد و سرمایه‌ای بودن آن باعث می‌شود منابع کشور به جای جهت‌گیری در نظام تولید در این مقوله راکد بماند و این مسئله بایستی با یک نگاه بنیادین در قالب نقشه راه و برنامه زمان‌بندی شده نیز اصلاح بشود.

وی نقش‌آفرینی خیرین در حوزه ساخت‌و‌سازها را حائز اهمیت دانست و گفت: مسکن یکی از نیازهای اولیه برای تشکیل خانواده است که با توجه با اهمیت سیاست کلان در زمینه تسهیل در ازدواج و فرزندآوری باید شرایطی را فراهم کنیم تا علاوه بر دولت از ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی هم بکارگیری بشود.

عسکری با تاکید بر اینکه حل مسائل مربوط به حوزه‌های مسکن و حمل‌و‌نقل در استان فارس از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: انتظار ما از وزیر جدید راه و شهرسازی این است که در زمینه توسعه پروژه‌های عمرانی دولت در فارس نگاه و اقدام ویژه‌ای داشته باشند.

این نماینده مجلس از وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل پروژه‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت، خواستار شد: تکمیل و توسعه نظام حمل‌‌و‌نقل دو شهرستان یکی از اولویت‌های مدیریتی دولت سیزدهم باشد چراکه شرق فارس در این زمینه از مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز