خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

جابه‌جایی ٣.۵ میلیون زائر اربعینی در ١۵ روز

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۹۹۰

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با همکاری تمام دست اندرکاران توانستیم در ١۵ روز ٣.۵ زائر اربعینی را جابه جا کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رستم قاسمی در مراسم تجلیل از دست اندر کاران حمل و نقل هوایی اربعین در فرودگاه حضرت امام اظهار داشت: در مراسم امسال اربعین اتفاق بسیار بزرگی در حمل و نقل و جابه جایی زائران رخ داد. 

وی ادامه داد : با توجه به افزایش پروازهای اربعین در مراسم امسال، شاهد نظم و انضباط بی‌نظیری در انجام این پروازها بودیم وکه این کار بسیار بزرگی بود. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری ایرلاین‌ها در انجام پروازهای اربعین تاکید کرد : مدیران ایرلاین ها اعلام کردند نه تنها تمام پروازهای اربعین را انجام می‌دهیم بلکه آش نذری زائران هم می‌پزیم .

قاسمی گفت: با همکاری تمام دست اندرکاران توانستیم در ١۵ روز ٣.۵ زائر اربعینی را جابه جا کنیم . 

همچنین در این‌مراسم سعید چلندری ، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام با بیان اینکه در بازه زمانی اربعین ١۵۴٠ پرواز از فرودگاه امام انجام شد، گفت: در این بازه زمانی همراه با سفرهای شهریور ماه روزانه ٢٩٠ پرواز از فرودگاه امام انجام شد که ١٣٠ پرواز آن مربوط به پروازهای اربعین بود. 

وی ادامه داد : در بازه زمانی اربعین نمایندگان ایرلاین‌ها تمام وقت در فرودگاه حضرت امام حضور داشتند و در این مدت ١٩٠ هزار زائر از فرودگاه امام جابه جا شدند و هیچ زائری جا نماند. 

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام با اشاره به برنامه‌های توسعه فرودگاه امام گفت: به زودی علمیات احداث ترمینال ٣ فرودگاه امام آغاز می‌شود و بازسازی ترمینال یک را آغاز کرده‌ایم.

همچنین محمد محمدی بخش در مراسم تجلیل از دست اندرکاران حمل و نقل هوایی زائران اربعین با بیان اینکه در بخش حمل و نقل هوایی با توجه به انواع محدودیت‌ها توانستیم با نمره ممتاز از این آزمون سربلند باشیم، اظهار داشت: در حالی که در سال‌های گذشته عملکرد بخش هوایی در حمل و نقل زائران زیبنده کشورمان نبود اما امسال همه دست اندر کاران پای کار آمدند و موفق شدیم در ١۵ روز ٣.۵ میلیون زائر را جعبه جا کنیم .

وی با بیان اینکه جا به جایی هوایی زائران اربعین حسینی امسال ٣ برابر سنوات گذشته بود، تاکید کرد: در بازه زمانی ١۵ ام تا سی ام شهریور ماه ٢٠٨۴ پرواز اربعین انجام شد و ٢۵٧ هزار زائر جابه جا شدند که این میزان جابه جایی ٣ برابر سنوات گذشته بود. 

رییس سازمان هواپیمایی گفت: بیشترین نگرانی ما درباره فرودگاه نجف بود که ٩٠ درصد پروازهای اربعین به این فرودگاه بود و در حالی مجوز ١٢٠ پرواز در هفته به این فرودگاه را داشتم آن را به ١٢۵٠ پرواز  در هفته رساندیم.

محمدی‌بخش ادامه داد : مراسم اربعین حسینی بزرگترین سانسور خبری دنیا است و در حالی که با اجتماع ٣ نفری بوق رسانه‌ای به صدا در می‌آید اما اجتماع ٢٠ میلیون نفری در مراسم اربعین را نمی‌بینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز