خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی استان:

حمایت از فعالان صنایع دستی از اولویت‌های میراث فرهنگی قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۹۹۹

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: برگزاری دوره آموزشی برای ۳۲۰ نفر از شاغلین فعال حوزه صنایع دستی و دوره عمومی در ۱۶ رشته برای ۹۰۰ نفر و همچنین واگذاری بناهای تاریخی و تحت تملک سازمان برای اولین بار برای حمایت از فعالین صنایع دستی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید میثم حصاری در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد، گفت: ثبت تاریخی سعدالسلطنه به عنوان اولین بازارچه صنایع دستی، صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع دستی، اخذ ۳۷ مهر اصالت در ششمین دوره داوری در رشته‌های زیورآلات سنتی، چرم دست دوز، خراطی، تراش شیشه و رومیزی سنتی و دریافت دو نشان بین المللی از جمله اقدامات صورت گرفته حوزه صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین عنوان کرد: در حوزه اشتغال از ۶۳۱ تعهد اشتغال میراث فرهنگی ۶۰۶ نفر را ثبت کرده‌ایم که ۹۶ درصد است.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی در مجموع یک‌هزار و ۲۱۴ نفر در قالب بخش‌های مختلف، مجوز دریافت کردند.

این مسئول بیان کرد: ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برای ۱۳۸ فعال صنایع دستی اعتبار و تسهیلات صرف می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز خلاق گلیم و قفل تاکستان، مرکز خلاق گلیم ارداق و اندج و بازارچه دایمی آوج در کنار پل معلق آوج است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز