خبرگزاری کار ایران

فرماندار بویراحمد:

باید منتظر سقوط آموزش و پرورش بویراحمد باشیم/ دره فروشی تعاونی های مسکن به مردم در یاسوج

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۱۹۵

فرماندار بویراحمد در استان کهگیلویه وب ویراحمد تاکید کرد که وضعیت مدارس این شهرستان به‌دلیل مهاجرت های گسترده و بی‌توجهی‌های گذشته تاکنون بحرانی شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، شهرام مهدوی مطلق در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به تعطیلی در مدارس شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: وقتی که مدارس تعطیل می‌شود همه یک نفس راحتی در شهرستان بویراحمد می‌کشند، چون وقتی فضای آموزشی وجود ندارد دیگر آموزش در آموزش و پرورش مسئله نیست. 

وی گفت: جا دادن دانش آموزان در کلاس‌ها و اداره آنها تا برگشتن به منزل مسئله نخست آموزش و پرورش است و آموزش در کلاس‌های ۴۰ و ۵۰ نفره معنا و مفهومی ندارد.

فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: سالانه حدودا چهار هزار نفر از سراسر استان به شهرستان بویراحمد مهاجرت می‌کنند، و در سیاست‌گذاری و تصمیم‌ گیری‌های استان، به گونه‌ای عمل می‌شود که آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد را به پرتگاه برده و باید منتظر سقوط آن باشیم. ما شاهد هستیم که نسل آینده ما در پرتگاه سقوط قرار گرفته و جایی برای درس خواندن ندارند و البته بخشی از این موضوع متوجه آموزش و پرورش است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه سرانه‌های آموزشی که در پیرامون شهر یا در درون شهر یاسوج در نظر گرفته شده را مطالعه کردم و به صراحت نوشته شده بود که نیاز به سرانه نیست، ادامه داد: آنان چون نتوانستند فضاهای مورد نیاز آموزش و پرورش را تملک کنند این مطالب را نوشته اند و این اشتباه است.  

وی با انتقاد از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: آموزش و پرورش اگر نمی تواند فضای آموزشی تملک کند حق ندارد مکاتبه کند که نیاز به سرانه آموزشی ندارم.

فرماندار بویراحمد گفت: کوتاهی اداره کل آموزش و پرورش در نگاه بلند مدت به توسعه اداره آموزش و پرورش این شهرستان از دیگر دلایل مشکلات کنونی نبود فضای کافی آموزشی برای دانش آموزان است. چراکه در سرانه‌هایی که برای آنها از آموزش و پرورش استعلام می‌کنند، این سازمان باید ورود پیدا کرده و اجازه ندهند زمینی که برای سرانه آموزشی در نظر گرفته شده تغییر کاربری داده شود.  

مهدوی مطلق تاکیدکرد: بسیاری از فضاهایی که در شهر یاسوج تجاری شده کاربری آموزشی داشته ولی چون آموزش و پرورش اقدامی انجام نداده، تغییر کاربری صورت گرفته و کارهای دیگری در این مکان‌ها انجام می گیرد.  

وی بخش دیگری از مشکلات سرانه فضای آموزشی شهر یاسوج را تعاونی‌های مسکنی دانست که بی رویه در سَر رودهای شهر یاسوج به اسم تعاونی ادارات و نهادها، زمین های بسیاری را تملک کرده اند و هیچ گونه سرانه ای برای این زمین ها در نظر نگرفته و آنها را قواره بندی و به فروش رسانده‌اند.

دره فروشی تعاونی های مسکن به مردم در یاسوج 

فرماندار بویراحمد از تصرف و فروش دره‌ها توسط این تعاونی های مسکن به مردم خبرداد و یادآورشد: به دنبال این موضوع هستیم که تعاونی‌های مسکن ساماندهی شوند اگرچه به صورت خودمختار رشد کرده‌اند.

مهدوی مطلق گفت: سه درصد عوارض شهرداری‌ها با توجه به قانون باید به آموزش و پرورش پرداخت شود که از روز نخست پیگیر این موضوع شده‌ایم اما هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم و حداقل می‌توان با این مبلغ، نمازخانه‌های مدارس را از وضعیت نامناسبی که دارند، خارج کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم در این نشست گفت: آموزش و پرورش این شهرستان با دارا بودن بیش از ۵۵۰ مدرسه و دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس، حدود ۷۰ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

کورش دلشاد با اشاره به اینکه در شهرستان بویراحمد فضای آموزشی بسیار کمی وجود دارد و با بحران فضا مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی در استان هشت و دو دهم درصد است در حالی که شهرستان بویراحمد با دارا بودن حدود ۴۰ درصد دانش آموزان استان، از ۳/۳ درصد فضای آموزشی برخوردار است.

مهاجرت سالانه چهار دانش آموز به بویراحمد

وی با بیان اینکه تعداد مدارس فرسوده ۹۰ مدرسه و تعداد مدارس بدون فضا و فعالیت در شیفت مخالف ۶۶ مدرسه در شهرستان هستند، اظهار داشت: تعداد مدارس کانکسی ۲۸ مدرسه و مدارس استیجاری نیز ۲۳ مدرسه در شهرستان بویراحمد هستند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: علاوه بر این ۷۰ هزار دانش آموز، سالانه حدود چهار هزار دانش آموز ورودی به شهرستان بویراحمد داریم که فضاهای موجود جوابگوی دانش آموزان نیست.

دلشاد افزود: آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم اکنون مشکل زمین برای ساخت فضای آموزشی داشته و مشکلی از بابت ساخت و ساز وجود ندارد که می طلبد  زمین لازم در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، شهرستان بویراحمد از شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که بیشترین جمعیت مهاجر را در این استان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز