خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

فرسودگی تاسیسات بیمارستان شهید بهشتی کاشان نیازمند بازسازی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۷۴۲

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: تاسیسات این مرکز به دلیل فعالیت شبانه روزی و مستمر در سی و چند سال اخیر، دچار فرسودگی شده و نیازمند باز سازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مسعود فرزاد فر از مراجعه بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر به مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی در نه ماهه سال جاری خبر داد و افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: یکصد و ۹۷ هزار نفر از بیماران منطقه کاشان و شهرهای همجوار از انواع خدمات بستری، جراحی (تخصصی، فوق تخصصی و جراحی قلب)، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی (عادی و اورژانسی)، زنان و زایمان، اورژانس، درمانگاه، خدمات بخش های ویژه بهره‌مند شدند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان تاکید کرد: ۱۱ هزار عمل جراحی بزرگ تخصصی و فوق تخصصی در نه ماه گذشته در بیمارستان شهید بهشتی کاشان انجام شده و این در شرایطی است که  در بخش بستری۴۴  هزار نفر با متوسط اقامت سه روز ، خدمات هتلینگ و ۲۴ ساعته پزشکی و پرستاری را دریافت کرده اند و۱۱ هزار نفر تحت عمل های جراحی بزرگ تخصصی و فوق تخصصی قرار گرفته اند.  

وی با اشاره به بهره مندی۵۲۰۰  بیمار از خدمات مراقبت های ویژه (ICU) با "حال عمومی ناپایدار و سخت" با متوسط اقامت شش روز بستری برای هر بیمار در این مدت تصریح کرد: این مرکز دارای بخش های مراقبت های ویژه تخصصی و فوق تخصصی(ICU) با استفاده از خدمات ۲۴ ساعته پزشکان متخصص و فوق تخصص مقیم و کادر آموزش دیده و مجرب، به بیماران تمام سنین از نوزادی تا سنین بالا خدمات ارائه می کند.

رئیس مجتمع شهید بهشتی شهرستان کاشان با بیان اینکه بر اساس شاخص‌های عملکردی بیمارستان‌ها طبق نظر وزارت بهداشت و درمان، نسبت فوت شدگان به بستری شدگان کمتر از ۲ است تصریح کرد: چهار دهم از یک درصد بیماران در این مرکز فوت کرده‌اند که حدود ۱۰ درصد آن نیز مصدومین تصادفی جاده‌ای با چندین عارضه مغزی، خونریزی بوده‌اند.

فرزادفر اظهار داشت: تاسیسات این مرکز به دلیل  فعالیت شبانه روزی و مستمر  سی و چند سال، دچار فرسودگی شده و نیازمند باز سازی است؛ این موضوع در بازدید های مختلف مسئولان استانی و کشوری مطرح شده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز «استانی و وزارتی» تعمیرات و اصلاحات اساسی در حوزه تاسیسات بیمارستان در جهت ارتقاء به وضعیت ایده آل در آید، چرا که این بیمارستان طی سال پذیرای مراجعینی از سایر شهر های مجاور کاشان نیز است.

وی با اشاره به اینکه مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، به عنوان بزرگترین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال استان اصفهان است، گفت: این مرکز مرجع انحصاری بالاترین سطح رسیدگی به بیماری‌های ارجاعی در منطقه نیز است.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز