خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

۴۶ روز هوای پاک سهم مردم ارومیه در سال ۱۴۰۱ / فعالیت ۱۰دستکاه سنجش آلودگی هوا در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۷۳۹

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در شهر ارومیه فقط ۴۶ روز هوای پاک داشتیم گفت: ۲۰۹ روز شاخص هوا قابل قبول و مابقی روزها بالاتر از استاندارد گزارش شده است.

سعید شهند در گفت و گو با ایلنا، درباره وضعیت آلودگی هوای ارومیه با اشاره به تعداد روزهای پاک افزود: در طول سال جاری ۴۶ روز هوای پاک و در حدود ۲۰۹ روز قابل قبول بود مابقی روزها بالاتر از استاندارد گزارش شده است.

وی افزود: ۷۰ درصد از علت تشدید آلودگی هوا در ارومیه افزایش تردد خودروها است که پایداری هوا نیز بر شدت امر می‌افزاید.

شهند از وجود ۱۰ ایستگاه سنجش آنلاین آلودگی هوا  در شهرستان‌های مختلف استان خبرداد و گفت: مجوز نصب ۲ مرکز دیگر نیز اخذ شده تا این تعداد به ۱۲ مرکز برسد.

وی افزود: از این تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، ۶ ایستگاه در شهر ارومیه قرار دارد و در شهرهای خوی، سلماس، بوکان و سردشت نیز هر کدام یک ایستگاه نصب شده است.

شهند با اشاره به برنامه‌های هفته هوای پاک در استان گفت: همایش استانی هوای پاک، بازدید از مراکز معاینه فنی، دیدار با قضات دادگستری، برگزاری نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا، نشست سلامت و هوای پاک، نشست با مراکز دانش بنیان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و برپایی میز خدمت در حاشیه برپایی نمازهای جمعه در مناطق مختلف استان از برنامه‌های این اداره کل در هفته هوای پاک است.

مدیر کل حفاظت  محیط زیست استان با تاکید بر اینکه استفاده از خودروهای شخصی و تردد غیرضروری با توجه به پایداری هوا، عامل تأثیرگذار مهمی در آلودگی هوا است، از شهروندان خواست تا در روزهای آلوده از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز