خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در یزد:

تعداد آب شیرین‌کن‌های کشور به ۶ برابر می رسد/ برای انتقال آب دریا چند کلان پروژه را شروع کرده ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۱۲۸

وزیر نیرو با بیان اینکه از وظایف وزارت نیرو تامین آب شرب مردم است گفت: بر اساس اولویت های دولت سیزدهم، تامین آب برای تمام نقاط کشور به ویژه فلات مرکزی ایران را در دستور کار این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان در آیین افتتاح پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران با حضور رئیس جمهور، با بیان اینکه برنامه های عملیاتی اجرایی تامین آب برای استان های مختلف کشور داریم اظهار داشت: امروز افتتاح دو مخزن بزرگ آب را داریم که تاب آوری یزد را به مدت هفت ساعت افزایش می دهد و در کنار آن دو پروژه آب چرخانی برای استفاده از پساب استان برای مصرف صنعتی مدنظر بوده است.

وی با بیان اینکه خط پدافندی آب شرب یزد از خط موجود انتقال از دریا در یک زمان بسیار کوتاه اجرا شد افزود: خط دوم تامین پایدار آب شرب استان یزد را رقم خواهد زد و با این پروژه می توانیم تا حد زیادی نیازهای کشور در بخش آب و برق را تامین کنیم.

محرابیان با بیان اینکه با استفاده از آبهای غیرمتعارف مثل پساب ها، آبهای دریا و... می توانیم بسیاری از نیازهای خود را برطرف کنیم عنوان کرد: برای انتقال آب دریا چند کلان پروژه را شروع کرده ایم که اولین آن انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان و دیگری انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است و خط دیگر از سال ۸۸ تعریف شد، ۸۹ مصوب شد و به مرور به بهره برداری رسید که امیدواریم آب شیرین کن دوم آن نیز سریعتر بهره برداری شود.

وی افزود: پیش بینی شده میزان آب شیرین کن ها را تا ۶ برابر افزایش دهیم که تا پایان فعالیت دولت این آب شیرین کن ها به تدریج افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز