خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

سرانه ورزشی بانوان قزوین پایین‌تر از استان‌های همجوار است/ راهیابی 62 بانوی قزوینی به اردوهای تیم ملی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۰۸۴

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به سرانه ورزشی بانوان استان گفت: سرانه ورزشی در مقایسه با استان‌های همجوار و مشابه پایین‌تر است و کمبود زیرسخت داریم و به همین دلیل سعی کردیم احداث اماکن ویژه بانوان داشته باشیم.

ندا پاکدامن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت ورزش بانوان در استان گفت: دو سالی که در گیر کرونا بودیم فعالیت‌های ورزشی کاهش پیدا کرده بود اما باتوجه به ظرفیت ورزش قهرمانی در قزوین و با تمرینات، حفظ و مراقبت ورزشکاران، پس از کرونا سریع به ورزش حرفه‌ای برگشتند و از ابتدای سال تاکنون بانوان ورزشکار استان توانستند رتبه‌های مختلف بین المللی را کسب کنند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: در ابتدای سال، محدثه حسن‌پور از بوئین زهرا در مسابقات قایق‌رانی آسیایی کسب رتبه داشت و الهام حریرانی در ترکیب تیم ملی تپانچه برای اولین بار طلای جهان را کسب کرد و ملیکا نجفی در رشته اسنوکر به مسابقات زیر 21 سال اعزام شد مه ویژه است.

وی عنوان کرد: لیلا برجعلی کاراته‌کای استان هم در مسابقات مختلف در ترکیب تیم ملی موفق به کسب رتبه شد، فوتبال زیر 17 سال و فوتسال، رشته گلبال، هندبال، شطرنج، تکواندو، بسکتبال از دیگر عرصه‌هایی هستند که بانوان ورزشکار، مربی و داور استان در آن حضور فعال دارند.

سازمان دهی بیش از 26 هزار نفر در ورزش همگانی

این مسئول تاکید کرد: به‌رغم کمبود ورزشی در استان، توزیع آمایشی ورزشکاران در استان زیاد است و حتی در رشته‌هایی که زیرساخت خوبی نداشتیم هم موفق شدیم رتبه خوبی کسب کنیم.

وی ادامه داد: برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی، توجه به آموزش اهمیت دارد و در این راستا هم برنامه متعددی داشتیم و اهداف ما تربیت مربی و دارو ملی و بین‌المللی است و درصورتی که در حوزه تخصصی به پیشرفت بیشتری برسیم در جهت کشف استعداد پیشرفت خواهیم کرد.

پاکدامن عنوان کرد: در ورزش همگانی هم رشد خوبی داشتیم و در مدت شش ماهه سال 26 هزار و 147 ورزشکار سازمان یافته داشته‌ایم.

ارتقای زیرساخت‌ها ورزش قهرمانی را تقویت می‌کند

وی ادامه داد: در سال جاری 62 نفر از بانوان ورزشکار استان به اردوهای تیم ملی دعوت شده و 17 نفر عضو تیم ملی شده و در عرصه‌های مختلف موفق به کسب مدال شدند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: البته پروژه‌های عمرانی به صرف هزینه زیادی نیاز دارد و سعی شده با احداث خانه ورزش روستایی کمک کنیم تا کمبود ظرفیت جبران شود، همچنین ارائه تسهیلات و تسهیل در تاسیس باشگاه ویژه بانوان توسط بخش خصوصی هم به افزایش فضاهای ورزشی کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: توزیع ورزش قهرمانی ما در تمام شهرستان‌ها است و هر کدام از آن‌ها قهرمانانی را تربیت کرده‌اند که ارتقای زیرساخت‌ها به ارتقای حوزه قهرمانی هم کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز