خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان :

امروز چالش جدی استان موضوع اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۵۴۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت : در حوزه اقتصادی این استان مشکلات فراوانی وجود دارد و امروز چالش جدی استان موضوع اشتغال است که رونق تولید این مشکل را حل خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند روز چهارشنبه - هفت دی ماه - در آیین تودیع و معارفه فرماندار بروجرد ، اظهار داشت :  این شهرستان قطب تولید و صنعت لرستان است که بسیاری از صنایع آن تعطیل یا نیمه تعطیل بود که با پیگیری های صورت گرفته در دولت سیزدهم به چرخه تولید باز می گردند.

وی افزود: لرستان از دیرباز مورد توجه قرار نگرفته و نسبت به استان های دیگر عقب افتادگی هایی دارد که نیازمند کار جهادی و شبانه روزی برای جبران گذشته است.

معاون عمرانی استاندار لرستان بیان کرد: پروژه های عمرانی استان دسته بندی شده است و بر این اساس می توان گفت بیش از ۲ هزار پروژه در این استان وجود دارد که ۹۷۶ مورد آن در سال‌های قبل شروع شده و عملیات احداث آنها به کندی پیش می رفت.

وی با اشاره به پیگیری هایی که طی یکسال اخیر برای احیای واحدهای صنعتی و تولیدی لرستان انجام شده است، اظهار داشت: در حوزه اقتصادی در لرستان مشکلات فراوانی وجود دارد و امروز چالش جدی استان موضوع اشتغال است که رونق تولید این مشکل را حل خواهد کرد.

دالوند با اشاره به اینکه در بحث راه آهن نیز اقدامات خوبی انجام شده و همه شهرستان‌های لرستان به حمل و نقل ریلی کشور متصل می شود، ادامه داد: در دهه ۹۰ عملیات اجرایی راه آهن شروع شده که ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اصلاح قرارداد راه آهن حدود هفت ماه زمان برد و هر ماه جلسات مختلفی با قرارگاه خاتم برگزار و سپس قرارداد راه آهن استان اصلاح شد.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: راه آهن با تلاش مسوولان استان جزو مصوبات سفر رییس جمهور لحاظ شد و با اعتبار ارزی ۱.۲ میلیارد دلاری و ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی عملیات احداث راه آهن شروع شده است.

وی اضافه کرد: تا ۲ سال آینده چند پروژه بیمارستانی با یک هزار تخت به مجموعه بهداشت و درمان استان اضافه می شود که چهار تا پنج هزار شغل ایجاد خواهد شد، خروجی خدمات دولت مردمی تا یکی ۲ سال آینده به مردم خوب لرستان خواهد رسید.

در این آیین از زحمات مجید منعمی تقدیر و مسلم مرادی سرابی به عنوان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد منصوب شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز