خبرگزاری کار ایران

انتقاد رئیس سازمان محیط زیست از تخریب محیط زیست در مشهد/ تخلیه روزانه ۴۰۰ تانکر فاضلاب در کشف‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۸۷۲

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از تخریب محیط زیست در مشهد گفت: در برخورد با تخلفات دستگاهها در زمینه محیط زیست از ظرفیت قضایی استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی سلاجقه در نشست با فعالان حوزه صنعت و محیط زیست خراسان رضوی در شهرک صنعتی توس مشهد اظهارداشت: در بازدیدهای امروز هر چه دیدیم آلایندگی و تخریب بود و برای کلانشهر مشهد که پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، زیبنده نیست.

وی افزود: ارتفاعات جنوبی شهر مشهد ریه تنفسی شهر است و نیازمند ساماندهی است و پوشش گیاهی و جانوری این ارتفاعات باید ارتقا یابد.

سلاجقه در خصوص ساماندهی کشف رود نیز گفت:شهرداری مشهد هر چه زودتر باید ساماندهی کشف رود را انجام دهد، مسائل اعتباری وجود دارد و شهرداری می‌تواند از منابع ملی استفاده کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: به طور میانگین روزانه ۴۰۰ تانکر فاضلاب به صورت مستقیم در رودخانه کشف‌رود مشهد تخلیه می‌شود که با این مشکل این رودخانه تبدیل به فاضلاب رود شده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر چهار هزار هکتار از اراضی حاشیه کشف رود با فاضلاب آبیاری می‌شود که وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی باید در این موضوع ورود کنند.

سلاجقه ادامه داد: مهر ماه سال گذشته بازدیدی از کشف رود داشتم و وعده داده شد که تا ۲۲بهمن ساماندهی شود اما تا امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است.در برخورد با تخلفات دستگاه‌ها در زمینه محیط زیست حتما از ظرفیت قضایی استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص مسائل محیط زیستی شهرک صنعتی توس نیز گفت:این شهرک صنعتی حداقل‌های محیط زیستی را در زمان ساخت رعایت کرده و در تصفیه خانه شهرک روزی ۶ هزار مترمکعب آب تصفیه می‌شود و در فصولی که نیاز آبی کمتر است انتقال پیدا می‌کند و بار دیگر با فاضلاب مشهد تجمیع و دوباره وارد کشف رود می‌شود که این چرخه را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز