خبرگزاری کار ایران

هشدار ستاد بحران لرستان برای مقابله با سیلاب احتمالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۸۱۶

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: با توجه به اعلام ورود سامانه بارشی جدید به استان، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیلاب احتمالی ضروری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران استانداری لرستان، مهدی پازوکی اظهار کرد: از جمعه دوم تا شنبه سوم دی ماه جاری، بارش باران و برف، وزش شدید باد موقتی، وقوع رعد و برق در نواحی گرمسیر و دامنه ها، بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر قابل پیش بینی است.

وی گفت: پدیده صاعقه در نقاط گرمسیر، کولاک، مسدود شدن محورهای مواصلاتی در روستاهای سردسیر، بارش سنگین برف به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر عمومی، خسارت به زیر ساخت‌ها به ویژه قطعی برق در روستاهای سخت گذر، اختلال در سفرهای بین شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ و مسیل‌ها از مهمترین مخاطرات احتمالی پیش رو است.

وی افزود: پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ و آب راه‌ها، پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسوول و امدادرسان و مدیریت در مصرف انرژی، برای کاهش مخاطرات احتمالی موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز