خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج خبر داد؛

شهر کرج صاحب خط ویژه BRT می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۰۸۰

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج از تصویب طرح مطالعاتی فاز(1و2) و اجرای خط ویژه اتوبوس تندرو خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا رحیمی در خصوص بزرگترین طرح حمل و نقل همگانی و عمومی به عنوان BRT اظهار داشت: در آینده نزدیک خط ویژه اتوبوس‌های تندرو در شهر کرج به طول 30کیلومتر اجرایی خواهد شد در کمیسیون عمران و حمل ونقل برابر تبصره59 بودجه 1401، شهرداری کرج موظف بود که طرح خط ویژه اتوبوس تندرو را به تصویب برساند و در این جلسه فاز مطالعاتی (1و2)اجرای این طرح به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل در تشریح این طرح افزود:خط ویژه مذکور با ویژگی رفت و برگشت به طول حدود 30کیلومتر دارای 21 ایستگاه به طوریکه ایستگاه ها دارای طراحی خاص با رعایت سیما و منظر شهری و همچنین رعایت حال و تردد آسان معلولیت های حرکتی توان یاب و جانبازان است که در طول مسیر از طریق نرده و یا بصورت ترکیبی نرده - جدول و همچنین نیوجرسی در بعضی از نقاط جدا می شود.

رحیمی با عنوان اینکه مقدمه اجرای این طرح با هدف و اصلاحات هندسی در طول مسیر در دست اقدام است، اضافه کرد: خط ویژه از میدان حصارک آغاز در ادامه مسیر به میدان کرج و از طریق بلوار شهید چمران به پایانه شهید سلطانی متصل خواهد شد و اجرای مسیر، ایستگاه ها و هوشمندسازی آن با 41 دوربین و اجرای روشنایی آن حدود یکصدو پنجاه میلیارد تومان برآورد هزینه شده و تمام سعی و تلاش شورای شهر کرج است  تا پایان سال از طریق پیمانکار و یا بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز