خبرگزاری کار ایران

مقابله با آلودگی نفتی در خور خونسرخ بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۴۳۶

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام عملیات مقابله با آلودگی نفتی در خور مجاور بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اسماعیل مکی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به دنبال گزارش وقوع آلودگی نفتی در خور خونسرخ (قبل از ورودی شرقی بندر شهید رجایی) به دلیل شکستگی لوله انتقال فرآورده‌های نفتی (گازوئیل) و به جهت ممانعت از ورود آلودگی به دریا از همان ساعات نخست اقدامات کنترلی انجام شده است.

وی در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در این رابطه عنوان کرد: به محض دریافت گزارش آلودگی، تیم کارشناسی و ارزیاب این اداره کل به موقعیت اعزام و بر اساس گزارش واصله، مقادیر قابل توجهی از مواد نفتی (گازوئیل) از طریق جریان پساب موجود در خور به سمت دریا در حال حرکت بود که احتمال ریزش آن‌ها به دریا نیز وجود داشت.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: پس از بررسی مسیر حرکت پساب در خور عملیات شبانه روزی مقابله با آلودگی از طریق بوم‌اندازی (دیواره نگهدارنده لکه نفتی در سطح آب) در چندین نقطه خور به وسیله بوم‌های فنسی و جاذب از جمله در محل پل جاده دسترسی بندر شهید رجایی، در مجاورت آب شیرین کن و چند نقطه دیگر انجام شد.

وی پایش چند روزه منطقه، بررسی شرایط بوم‌ها، تعویض و اصلاح موقعیت و جهت آن‌ها به دلیل جابجایی‌های احتمالی با جریانات پساب موجود در خور و جمع‌آوری مواد نفتی در پشت بوم‌ها به وسیله پمپ‌های مکشی و تانکرهای مکنده و نصب فنس بوم در محل اتصال خور یاد شده به دریا را از دیگر اقدامات مقابله با آلودگی نفتی در خور خونسرخ برشمرد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: در همین راستا سه لایه بوم جاذب در فاصله ۱۰۰ متری از مصب خور و جذب لایه‌های نازک گازوئیل از سطح آب به وسیله ورق‌های مخصوص جمع‌آوری لکه‌های نفتی نیز نصب شده است.

مکی‌زاده با بیان اینکه در چند نقطه از خور، عوامل پالایشگاه بندرعباس و نفت ستاره خلیج فارس نسبت به آب اندازی بوم و جمع‌آوری لکه‌های نفتی اقدام کرده‌اند، اضافه کرد: اقدامات کنترلی و مقابله با آلودگی همچنان درحال انجام است و تا زمان حصول اطمینان از پاکسازی کامل آن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز