خبرگزاری کار ایران

بازرس کل استان فارس:

سیلو‌ها و انبار‌های ذخیره کالا‌ نیازمند هشدار ذخایر واقعی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۲۳۰

بازرس کل استان فارس گفت: سیلو‌ها و انبار‌های ذخیره کالا‌های استراتژیک، نیازمند بروز رسانی به ویژه برای هشدار ذخایر واقعی است و اهمال در این زمینه به هیچ وجه پذیرفته نیست.

به گزارش ایلنا، کاظم اکرمی در بازدید سرزده از انبار‌های ذخایر استراتژیک استان خواستار اتخاذ تمهیداتی از جمله فعال سازی سیستم هشدار وضعیت ذخیره سازی سیلو‌ها و انبار‌های کالا‌های استراتژیک و اساسی شد تا بدین طریق جلوی کمبود این کالا‌ها در جامعه و ایجاد هرگونه مشکل در تامین کالا‌های اساسی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در استان ۲ میلیون هکتار زمین زراعی دیم و آبی وجود دارد که با تولید ۸ میلیون تن محصول زراعی، رتبه دوم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است، گفت: فارس سالها است به عنوان یکی از اصلی‌ترین انبار‌های غله کشور شناخته می‌شود ضمن آنکه بر اساس آمار، این استان، تأمین کننده ۱۰ درصد امنیت غذایی مردم کشور است به همین دلیل توجه به ذخیره سازی کالا‌های اساسی و استراتژیک، اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند و اهمال و کم کاری در این زمینه به هیچ وجه پذیرفته نیست.

بازرس کل استان فارس، با اشاره به افزایش قیمت جهانی برخی کالا‌های استراتژیک از جمله گندم، تاکید کرد: تأمین و نگهداری مناسب محصولات استراتژیک در وضعیت فعلی سیاسی و اقتصادی جهان، از ارکان و مولفه‌های قدرت هر کشور و از جمله ایران است و توجه بیش از پیش برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلات احتمالی را می‌طلبد.

اکرمی خواستار به روزرسانی شدن تجهیزات سیلو‌ها و انبار‌های ذخیره کالا‌های اساسی خصوصاً در بخش هشدار سازی میزان واقعی ذخایر شد.

وی همچنین به حجم خشکسالی سال‌های اخیر اشاره کرد و خواستار افزایش بهره وری از منابع آبی و استفاده از اصلاح الگوی کشت در استان توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط شد.

بازرس کل استان فارس با اعلام تشدید بازدید‌ها و نظارت‌های سرزده و میدانی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی توسط کارشناسان بازرسی کل استان، گفت: وضعیت اجرایی شدن مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سطح استان و جمع آوری اطلاعات و اولویت بندی مشکلات استانی و انعکاس پیشنهادات در رابطه سلامت و امنیت غذایی به دبیرخانه شورای عالی، به جد پیگیری می‌شود.

جمالی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس هم با بیان اینکه این استان از استان‌های پیشرو در حوزه کشاورزی و تولید محصولات غذایی در کشور است گفت: امسال بیش از ۴۹۰هزار تن محصول راهبردی گندم از کشاورزان خریداری شده است که این مهم نشان دهنده فضای تولید بهینه محصولات کشاورزی در فارس است.

وی، همچنین‌سطح ذخایر استراتژیک استان را مطلوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز