خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی:

محیط زیست پیگیر حذف مازوت سوزی از نیروگاه حرارتی شازند است / وظایف خود را نسبت به مازوت سوزی نیروگاه انجام داده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۹۷۰

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به مصرف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند از حدود یک ماه پیش تاکنون، گفت: این اداره کل وظایف قانونی و نظارتی خود را نسبت به مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف یوسفی افزود: مجموعه حفاظت محیط زیست استان مرکزی پیگیر حذف مازوت سوزی از نیروگاه حرارتی شازند است و اقدامات قانونی از مسیرهای مختلف به مبادی مسئول اعلام شده است.

وی ادامه داد: در پی مصرف مازوت در نیروگاه حرارتی شازند اخطاریه لازم زیست محیطی مبنی بر عدم استفاده از مازوت به نیروگاه شازند داده شده و به دادستانی شهرستان شازند نیز اعلام شکایت شده و این مرجع نیز در جریان این موضوع قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: مصرف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند موجب افزایش شاخص‌های آلایندگی هوای شهرهار اطراف و بالا رفتن حجم دی‌اکسید گوگرد در هوا می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: این موضوع برای سلامت مردم زیان آور است و تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می شود که با بررسی شکایت از طرف مرجع قضایی قابلیت پیگرد حقوقی طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی را دارد.

وی بیان داشت: پایش های محیطی خروجی از صنایع استان مرکزی از جمله نیروگاه حرارتی شازند به صورت حضوری و برخط انجام می شود و تاکنون چندین نشست با حضور دستگاه‌های مرتبط و تشکل های زیست محیطی استان در خصوص راهکارهای کاهش آلودگی این نیروگاه برگزار شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تأکید کرد: با توجه به مکاتباتی که با سازمان حفاظت محیط زیست کشور صورت گرفته، این اداره کل با جدیت پیگیر برگزاری جلسه ملی با حضور دستگاه‌های عضو دیسپاچینگ نفت و گاز به منظور حذف مازوت و تخصیص سهمیه گاز برای نیروگاه حرارتی شازند است.

یوسفی با بیان اینکه کاهش و حذف مازوت از نیروگاه شازند مصوبه چندین سفر ریاست جمهوری و همچنین مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک است، ابراز داشت: مقرر شده در این نشست ملی با حضور استاندار مرکزی و نمایندگانی از تشکلهای زیست محیطی استان تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: صیانت از حقوق عامه و حفظ سلامت جامعه برای مجموعه حفاظت محیط زیست در اولویت قرار دارد و اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تمام ظرفیت های قانونی خود در این خصوص استفاده می کند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی همچنین گفت: شهرستان اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 96 روز آلاینده و ناسالم را سپری کرده و در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز