خبرگزاری کار ایران

به علت گرفتار شدن در تور صیادان و خفگی اتفاق افتاد؛

مرگ دسته‌جمعی باکلان‌ها در سواحل لنگرود گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۹۸۱

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود از مرگ بیش از صد باکلان در سواحل چاف این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از لنگرود؛حسین جهش با اشاره به مرگ ۱۳۸ باکلان در سواحل چاف شهرستان لنگرود گفت: براساس شواهد و مدارک اولیه گرفتار شدن در تور صیادان و خفگی علت مرگ این باکلانهاست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود افزود: هر ساله با آغاز فصل صید در دریای خزر و وجود دام‌های صیادان، شاهد خفه شدن جمعی آن‌ها در تور‌های ماهیگیری هستیم.

حسین جهش با اشاره به تکرار این موضوع در سال‌های گذشته در گیلان و استان‌های همجوار، افزود: با توجه به جمعیت بالای این گونه از پرندگان در استان‌های شمالی هر ساله شاهد مرگ و میر تعدادی از باکلان‌های گرفتار در تور‌های صیادی هستیم.

وی افزود: در همین خصوص پرونده قضایی علیه پره صیادی تشکیل و در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.

باکلان ها   با (نام علمی Phalacrocorax carbo) گونه‌ای پرندگان آبزی  است که به طور گسترده در  استرالیا و هند یافت می‌شوند. این پرنده از جمله  پرندگان آبزی بزرگ‌جثه به شمار می‌رود. ان پرنده در کرانه‌های دریاها، خورها، دریاچه‌های کرانه‌ای، و آب‌های داخلی زندگی می‌کند و آشیانه خود را بر روی درختان می‌سازد. در ایران نیز در زمستان‌ها به فراوانی در سواحل دریای خزر دیده می‌شود و در استان‌های شمالی و استان فارس تولید مثل می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز