خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در سفر به اردبیل؛

کنکور عامل بدبختی آموزش و پرورش است/ بودجه لازم برای حذف مدارس کانکسی اردبیل تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۲۹۵

وزیر آموزش و پرورش در سفر به اردبیل گفت: آموزش‌و‌پرورش از کنکور هیچ منفعتی نداشته و به جرأت می‌توان گفت که کنکور، آموزش‌و‌پرورش را بدبخت کرده است.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری در شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: اصلی‌ترین زیرساخت کشورمان تربیت فرهنگی و اجتماعی سرمایه انسانی در مدارس است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات علمی، نرخ بازگشت سرمایه حداقل ۱۰ بوده و در بهره‌وری این مقدار ۸ برابر می‌شود و این موضوع در سرانه درآمد استانی و کشوری تأثیر مستقیم و چشم‌‌گیری دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: رتبه‌بندی معلمان کار تخصصی و زمان‌بری بود که اقدامات اساسی لازم در این حوزه طی بیش از یک سال اخیر انجام شد و در مرکز کشور و استان‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفته است.

نوری بیان کرد: آموزش‌و‌پرورش از کنکور هیچ منفعتی نداشته و به جرأت می‌توان گفت که کنکور، آموزش‌و‌پرورش را بدبخت کرده است.

وی گفت: سرانه دقیق فضای آموزشی استان اردبیل ۳ متر و ۸۰ سانتی‌متر مربع است که از میانگین کشوری هم پایین‌تر بوده و وضعیت استان در بخش‌های مختلف نامناسب است که واکاوی علت‌های دقیق این موضوع باید به شکل تخصصی بررسی شود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: به گفته مسؤولان استان اردبیل، اردوگاه مقدس اردبیلی نیازمند ۳۰میلیارد تومان است که بخش قابل توجهی از این مبلغ باید از طریق تبصره ۱۴ تأمین شود و جهت برچیدن مدارس کانکسی و سنگی نیز بودجه لازم اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز