خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

آزمون معلمان مهرآفرین داخلی خواهد بود/ اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای سرانه مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۳۷۴

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت معلمان مهرآفرین گفت: این معلمان پس از اخذ آزمون داخلی تبدیل وضعیت شده و مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان خواهند شد.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری پس از نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ضمن تشکر از اعضای این کمیسیون به دلیل داشتن دغدغه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در ستاد پروژه مهر از ۴ ماه گذشته تاکنون، بخش مهمی از نیازمندی‌ها به ویژه در حوزه تأمین نیروی انسانی برطرف شده و امیدواریم برای شروع سال تحصیلی مشکلی نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین مبلغ دو هزار میلیارد تومان برای سرانه مدارس در نظر گرفته شده که در دو مرحله واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه البته همچنان نیازمند کمک‌های خیرین هستیم، اضافه کرد: پویش های مختلف در سراسر کشور برای تأمین نوشت‌افزار به راه افتاده که این پویش‌ها با همکاری آموزش و پرورش و ساماندهی آن در حال فعالیت بوده و قصد تأمین یک میلیون نوشت افزار برای یک میلیون دانش آموز را داریم.

نوری درباره علت گرانی‌های نوشت افزار در بازار نیز گفت: طی جلسه‌ای که با صمت داشتیم مقرر شد ساماندهی بازار را این وزارتخانه برعهده داشته باشد تا ضمن نظارت بر قیمت‌ها کار تأمین نوشت افزار نیز صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص پاسخ به سوالی درباره نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: جا دارد از معلمان عزیز به این علت که دچار زحمت شده و باید بر اساس آیین‌نامه برای تعیین شایستگی‌های حرفه ای و تخصصی در سامانه رتبه‌بندی معلمان اطلاعات خود را ثبت کنند، عذرخواهی کنم البته این اطلاعاتی فقط یک بار از معلمان اخذ و در ادامه تکمیل خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری خانه ملت نیز درباره مشمولیت قانون رتبه‌بندی برای معلمان مهرآفرین نیز گفت: معلمان مهرآفرین از باسابقه‌ترین معلمان آموزش و پرورش بوده که تا ۱۵ سال سابقه همکاری در آموزش و پرورش را دارند و بر اساس مصوبه دولت این معلمان به آموزش و پرورش وارد شدند اما در قانون خدمات کشوری شرط استخدام، برگزاری آزمون برای هر مستخدم است بنابراین مقرر شد برای تعیین تکلیف این معلمان یک آزمون داخلی در آموزش و پرورش برگزار شود تا نسبت به جذب این معلمان اقدام شود.

نوری گفت: معلمان مهرآفرین نگران نباشند، اگر حد نصاب کافی در آزمون مذکور را کسب نکنند در مراحل بعدی می‌توانند مجددا در آزمون شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز