خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد:

ایران در شاخص‌های جهانی بخشش در رتبه ۳۲ قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۹۶۵

پنجمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری اجتماعی با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، رئیس دانشگاه تهران و جمعی از معاونین عصر امروز سوم مردادماه در تالار فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی خود در این مراسم گفت: بحث اخلاق و مسئولیت اجتماعی را می‌توان از زوایای گوناگون نگاه کرد. موحدین و دیدگاه های مختلف دیگر هرکدام از دید خود به موضوع نگاه می‌کنند همچنین روانشناسان و جامعه شناسان نیز هرکدام به شکلی به این موضوع می‌پردازند.

او با تاکید به اهمیت مسئولیت اجتماعی توضیح داد: از ۱۹۷۰ به بعد بخش سومی را در اقتصاد جایگزین و اضافه کردند که ما به آن می‌گو‌ییم وقف و خیریه یا همان کمک های داوطلبانه که برایش سازمان هایی هم ایجاد شده است.

نوری افزود: البته ما با دیدگاه و عملکردی که در اسلام داریم به همین موضوع پرداخته‌ایم که قدمتش به همان آن دوره بر می‌گردد و اینها تازه این موارد را مستند و مرتب کرده‌اند.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه در مورد تاثیر اقتصادی مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: از ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ نقش این بخش در اقتصاد و در تولید ناخالص داخلی کشوری مثل کانادا ۸.۱ درصد بوده است. در کشور هلند بیش از ۱۴ درصد را برای همین شاخص تحت عنوان شاخص جهانی بخشش قرار داده اند که توسط موسساتی هم بیان شده است و موسساتی هم این موارد را پایش می کنند.

نوری اضافه کرد: این بخش در اقتصاد شامل کمک دستگاه ها، دانشگاه ها، موسسات آموزشی و سایر دستگاه های دولت می شود. ایران در سال ۲۰۲۱ در شاخص های جهانی بخشش فکر کنم رتبه ۳۲ را داشت و از نظر تعداد افرادی که کمک می کنند جزو ۱۰ کشور اول هستیم.

او با اشاره به فعالیت‌های خیرین در ماه محرم و ایام مذهبی تصریح کرد: به زودی ماه محرم و بعد اربعین فرا می رسد و می‌دانیم چقدر کمک در قالب‌های مختلف انجام می شود. همچنین ما عید قربان و غدیر را هم داشتیم که در آن ایام هم کلی کمک خیرانه می شود، اما این کمک‌ها جایی ثبت نمی‌شود. البته باید این موارد به طریقی تا جایی که مردم اجازه بدهند ثبت کنیم و کار خیر جاری و ساری باشد‌.

وزیر آموزش‌وپرورش یادآور شد: من دست خیرین مردسه ساز را می بوسم که از سال ۷۷ تا الان قریب به ۳۰ در صد مدارس ما را از اول ساختند و حالا به آماری رسیده‌اند که از هر ۲ مدرسه ما یکی را خیرین مدرسه ساز می سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز